خبرهای داغ:
استاندار قزوین خبر داد: اخذ مجوز برای راه اندازی دانشکده خوشنویسی در استان قزوین را پیگیری خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۹۳۷۳۹۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالمحمد زاهدی در نشست انجمن خوشنویسی استان قزوین در سالن جلسات استانداری افزود: مسئولان امر و هنرمندان ، جشنواره دوسالانه را به صورت جدی دنبال کنند و استانداری در این زمینه حمایت لازم را به عمل می آورد.
استاندار گفت: قزوین در خوشنویسی هم سابقه دارد و هم سرمایه و باید این سرمایه و سابقه برای استان حفظ شود .
زاهدی تصریح کرد: برگزاری دو سالانه خوشنویسی به طور جدی در قالب شورایی پیگیری شود و نباید فرصت را از دست داد
وی اعلام کرد: با توجه به اینکه قزوین پایتخت خوشنویسی کشور است اخذ مجوز برای راه اندازی دانشکده خوشنویسی در استان را پیگیری خواهیم کرد.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد:شهرداری ها در ترویج و حمایت از خوشنویسی فعالانه تر ورود کنند و المان های شهری را با محوریت خوشنویسی شکل بدهند
زاهدی اظهار داشت: باید حوزه خوشنویسی قزوین به شکل بهتری معرفی شود تا اثر گذاری خود را داشته باشیم و جامعه خوشنویسی قزوین هم سعی و تلاش کند تا این سرمایه های هنری به شکل بهتری حفظ و به نسل بعدی منتقل شود.
وی با بیان اینکه"انجمن خوشنویسی استان نیازمند فضایی ابرومند و درخور شان این هنر می باشد." بیان داشت: اقتصاد هنر از موضوعاتی است که باید جدی گرفته شود
استاندار بیان کرد: هر روز ی که یک کار فرهنگی در استان انجام شود آن شب را راحت می خوابم وبا علاقه ای که به حوزه فرهنگ و هنر دارم مسائل فرهنگی و هنری استان را پیگری خواهم کرد.
وی با با بیان اینکه استانداری از کمک به چاپ کتاب و برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان استقبال می کند ، خاطرنشان کرد: اقتصاد هنر یکی از ظرفیت های توسعه در این استان است و به همین دلیل باید از تمامی امکانات این بخش استفاده شود و شهرداری ها باید درالمان های( نمادهای ) شهری از آثار هنری استان استفاده کنند .
وی اضافه کرد: خوشنویسی فضای فرهیختگی است و کسی که وارد این فضا می شود تاثیر این اثر فاخر در تمام کارهای او مشهود است.
وی اظهارکرد: قزوین با داشتن هنرمندان برجسته و سرشناس در این رشته در گذشته و زمان فعلی به شایستگی به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران مطرح است و باید این جایگاه را به خوبی حفظ کرد.
زاهدی با بیان اینکه قزوین از دیرباز مهد پرورش بزرگان و هنرمندان بوده که هر کدام از آنان تاریخ هنر ایران را شکل داده‌اند، یادآور شد: قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران باید اثر گذارترباشد و باید سعی کنیم این هنر فاخر و اصیل ایرانی را زنده نگهداشته و به نسل های آینده منتقل کنیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه هنر خوشنویسی از دینی ترین و عرفانی ترین هنرهاست ، گفت: هنر خوشنویسی با عرفان آمیخته شده و با مظامین دینی و آیینی ارتباط تنگاتنگی دارد.
وی از خوشنویسی به عنوان اثر هنری زیبا که ناشی از روح لطیف هنرمند است یاد کرد و گفت: خوشنویسی یکی از هنرهایی است که در ارتقای سطح فرهنگی جامعه بسیار موثر است.
در این نشست هنرمندان خوشنویسی قزوین دیدگاههای خود را برای در زمینه هنر خوشنویسی ارایه کردند.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها