استاد دانشگاه:

سلام جسم و روان در گرو ورزش است

قهرمان علیدوستی، گفت: رعایت نکردن موارد سلامتی عامل بسیاری از جدایی های رسمی، عاطفی و هیجانی است.
کد خبر: ۸۹۳۷۳۹۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با هفته تربیت بدنی، همایشی در تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام با سخنرانی کارشناس مسایل تربیتی ویژه نیروهای وظیفه برگزار شد.

قهرمان علیدوستی در این همایش با اشاره به اینکه دوران مقدس سربازی از به یادماندنی ترین دوران هاست و از زمان هایی است که هیچ وقت خاطرات شیرین آن از ذهن ها پاک نمی شود، نیروهای وظیفه را توصیه به حفظ سلامتی جسمی و روحی کرد.

علیدوستی با اشاره به اهمیت سلامتی گفت: سلامتی از نعمت های الهی است و  انسان همیشه خواهان سلامتی و نشاط است و  فرد سالم دارای سلامت 6 گانه ای است که عبارتند از: سلامت جسمی، سلامت روانی، سلامت هیجانی، سلامت اجتماعی، سلامت معنوی و سلامت جنسی.

وی، افزود: هر انسانی می بایست در رعایت هر کدام از این موارد دقت لازم را به عمل آورد که بسیاری از طلاق هایی که اتفاق می افتد به خاطر همین رعایت نکردن اصول لازم الرعایه سلامتی است.

کارشناس مسائل تربیتی با اشاره به هفته تربیت بدنی و اهمیت سلامت جسمی، گفت: ورزش از مهمترین عوامل تخلیه هیجانات و عزت نفس  است که تقویت اراده و افزایش خودباوری و شادابی را به همراه دارد و با رعایت سلامت جسم و ورزش است که مانع خیلی بیماریها در خود می شویم.

وی گفت: با توجه به اینکه جسم و روان ارتباطی عمیق با یکدیگر دارند و هر یک از اینها  بر دیگری تاثیرگذار است، رعایت نکردن سلامت هرکدام دیگری را با خطر مواجه می کند و لذا برای داشتن روانی سالم و آرامش روحی نیاز است که به فکر سلامت جسم خود باشیم و ورزش کردن را در برنامه روزانه خود بگنجانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار