مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی در شورای اداری هشترود با بیان اینکه که آموزش پدافند غیرعامل برای کارکنان ادارات ضروری است، گفت: اهمیت پدافندغیرعامل باید در جامعه فرهنگ سازی شود.
کد خبر: ۸۹۳۷۴۲۳
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، احمد جهانسری افزود: آموزش پدافند غیرعامل باید از کلاس های در آغاز شود و بر همین اساس تاکنون 10 هزار معلم و دو هزارمدرسه آموزش پدافند غیر عامل را گذرانده اند.

 وی اضافه کرد: پدافند غیر عامل تنها در حوزه فیزیکی نیست بلکه باید این مبحث مهم در زمینه فرهنگی نیز آموزش داده شود.

جهانسری با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی پدافند غیرعامل پایش تهدیدها و تهیه راهکارهای مناسب مقابله با انواع تهدیدات است، یادآور شد: در حال حاضر با هشت نوع تهدید سایبری، پرتوی، شیمیایی، زیستی، اقتصادی، مردم محور و آمادگی دفاعی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر ساخت سازه های امن، خواستار نظارت و مشاوره کافی در این خصوص شد.

 اهمیت پدافند غیرعامل باید فرهنگ سازی شود/ با هشت نوع تهدید مواجه هستیم

جهانسری با اشاره به سیل آذرشهر بیان کرد: زمانی که از ما استعلام شد از این پل به عنوان زیرگذر استفاده شود ما رسما اعلام کرده بودیم که صددرصد مخالف زیرگذر شدن پل غله زار آذرشهر هستیم چراکه با توجه به حوزه سرزمینی آب آبریز این رودخانه بزرگ است.

فرماندار هشترود نیز گفت: رودخانه شهر چایی نیاز به لایروبی دارد و متاسفانه فاضلاب های شهری به داخل رودخانه شهر چایی که از وسط شهر می گذرد می ریزد و این کار در فصل تابستان موجب ایجاد بوی بد و متعفن و در زمان بارش ها موجب بروز سیل می شود که اگر سیلاب بیشتر باشد فاجعه ای جبران ناپذیر خواهد شد.

حسن مستفید در ادامه خواستار ساخت و ایجاد پل های روستاهایی که بر اثر سیل سال گذشته تخریب شده بودند، و اعتبار لازم برای آسفالت و نصب سیستم روشنایی جاده هشترود مراغه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها