بر اساس حکم معاون وزیر نفت، مدیرعامل نجومی بگیر پالایشگاه نفت ستاره برکنار و حکم بازگشت ۱۰۰نیروی جوان و متخصص کشور به محل کار صادر شد.
کد خبر: ۸۹۳۷۴۴۸
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

 

 
 
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل شبکه اطلاع رسانی هرمز؛هرمزگان در ماههای اخیر شاهد تجمعات اعتراض آمیز بالغ بر ۱۰۰ کارگر با تجربه و حرفه ای بخش بهره برداری نفت ستاره خلیج فارس بود که با تغییر مسئولان و به بهانه نداشتن تخصص لازم و آموزش های مربوط در زمینه بهره برداری اخراج شده اند.

سلسه تجمعات کارکنان نفت ستاره موضوعی بود که پا از استان و واکنش های مسئولان هرمزگانی فراتر گذاشت و وزرات نفت، اداره کار و مجلس را درگیر خود کرد تا بدین واسطه در برابر بی توجهی ها و کم کاری های مقامات استان مسئولان بالادستی را مجبور به اقدام و رسیدگی به وضعیت این جوانان کند.

براین اساس پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در سال ۹۲ فراخوان جذب ۱۰۰ نیروی کار را منتشر کرد که متقاضیان این زمینه برای دستیابی به کار و متناسب با تخصصاشان از چهار گوشه کشور جمع شدند و پس از گذراندن فرآیند استخدامی شامل آزمون کتبی، مصاحبه تخصصی، مصاحبه عقیدتی، سیاسی ، گذراندن دوره آموزشی ۶ماهه در بدو استخدام، برگزاری آزمون های تئوری و عملی و کسب نمره قابل قبول را کسب کردن سال گذشته به کار دعوت شدند و فعالیت خود را آغاز کردند.

اما یکباره در میانه تابستان داغ جنوب بیش از ۱۰۰ نفر نیروی متخصص این واحد تولیدی به یکباره اخراج شدند و کارکنانی که طبق روال روزمره خود را به محل کار رسانده بودند اجازه ورود به محوطه پالایشگاه و بخش بهره برداری را نداشتند.

اعتراضات کارکنان نفت ستاره موجب شد تا اداره کار نامه بازگشت به کار نیروهای اخراجی را زده بود و مقرر شد در تاریخ بیست و ششم شهریور به پالایشگاه بازگردند اما در ادامه سیاست های پیمانکار جدید از ورود نیروهای متخصص ممانعت شد.

در ادامه اعتراضات کارگری این ۱۰۰نیروی متخصص بار دیگیر مقابل فرمانداری بندرعباس و ساختمان بهارستان جمع شدند تا نشان دهند مسئولان اویکو نه تنها نسبت به تعهدهای خود پایبند نیستند بلکه در برابر احکام قانونی نیز تمکین نمی کنند و با بی توجهی به تصمیم اداره کار همچنان تماام نیروها از کار برکنار شده اند.

 
حکایت مثنوی هفتاد من شرکت ایکو و اخراج صدها نیروی جوان و متخصص کشور صادق آبادی، معاون وزیر نفت و مدیر جدید پالایش و پخش را به بندرعباس کشاند تا با اتخاذ تصمیمی جدید به تمامی تنش های کارگری پایان دهد.
 
بنابراین پس از حضور معاون وزیر نفت در نفت ستاره و بررسی جزئیات پرونده کارکنان، مدیرعامل نجومی بگیر نفت ستاره به خاطر عملکرد فاجعه بار و ضعف شدید مدیریتی و اخراج ۱۰۰ نفر از نیروهای باتجربه واحد بهره برداری پالایشگاه که ضربه شدیدی رو به این ابر پروژه وارد کرد همچنین تاخیر در راه اندازی واحدهای مختلف رسما برکنار شد.
 
همچنبن عملکرد مرتضی امامی مدیرعامل نجومی بگیر پالایشگاه نفت ستاره با انتقاد شدید معاون وزیر همراه شد  چرا که در مدت صدارتشان واحد ایزومریزاسیون (واحد ۱۸ فاز اول پالایشگاه) که تا اواخر تیر ماه مراحل انتهایی بهره برداری را می گذراند ، راه اندازیی نشده بود.
 

بر اساس حکم معاون وزیر نفت؛محمد علی دادور مدیر سایت و قائم مقام سابق پالایشگاه به عنوان مدیر عامل نفت ستاره خلیج فارس منصوب شد و حکم بازگشت ۱۰۰نیروی جوان و متخصص کشور به محل کار صادر شد.

ارسال نظرات