دبیرخانه گرامیداشت روز مازندران به کوشش جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی و دوست‌داران فرهنگ و تاریخ مازندران فرهنگی شروع به‌کار کرد.
کد خبر: ۸۹۳۷۴۴۹
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حسین نیازآذری در گفت‌وگویی اظهار کرد: دبیرخانه گرامیداشت روز مازندران به کوشش جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی و دوست‌داران فرهنگ و تاریخ مازندران فرهنگی شروع به‌کار کرد.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی 14  آبان را به‌نام روز مازندران مصوب کرد، اضافه کرد: طی چند سال گذشته مجموعه‌ای از فعالیت‌های علمی و فرهنگی در گوشه و کنار استان مازندران و حتی خارج از استان به‌نام روز مازندران برگزار شده است، علاوه بر اقدامات مناسبتی و آیینی فعالیت‌های محتوایی و آثار ارزنده‌ای در مجامع علمی و آموزشی در حوزه مازندران‌شناسی تولید شد که جای تقدیر فراوان دارد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه هدف مهم روز مازندران تحکیم هویت فرهنگی مازندران است که ریشه در تاریخ دارد، افزود: روز مازندران به‌دنبال احیای سنت‌های فراموش شده و حفظ آیین‌ها و ارزش‌های فرهنگی زاد بوم است. 

نیازآذری با اعلام اینکه روز مازندران درصدد انسجام اهالی کلان‌شهر مازندران است، افزود: روز مازندران برای توسعه و تعالی استان بی‌دغدغه  البته فارغ از گرایش‌های سیاسی و تعلقات شهری نیست. 

وی با تأکید بر اینکه روز مازندران خود را درغم و شادی اهالی دیارعلویان شریک و مسؤول می‌داند، خاطرنشان کرد: روز مازندران بی‌توجه به آسیب‌های اجتماعی و معضلات جامعه نیست و برای برون‌رفت آن  دغدغه دارد. 

عضو مشورتی شورای سیاست‌گذاری گرامیداشت روز مازندران یادآور شد: روز مازندران غم نان و جان و زیست مردم رنجور مازندران را هم دارد و دوست دارد این مناسبت به بهبود وضع زندگی و معیشت مردم کمک کند. 

نیازآذری تصریح کرد: روز مازندران اگرچه باید شورآفرین و جشن پایه باشد اما در مقام عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی روندهای فرهنگی و اجتماعی مسؤول است. 

وی بیان کرد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای پاسداشت روز مازندران نیاز به هماهنگی یا ارتباط سازمانی با دبیرخانه ستاد ندارد بلکه هر مازنی دوستدار فرهنگ و آیین محلی می‌تواند با ابتکار و سلیقه خود برای بسط و گسترش ارزش‌های بومی برنامه تعریف و اجرا کند. 

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دبیرخانه گرامیداشت روز مازندران تأکید بر مردمی و غیردولتی بودن این رویداد دارد اگرچه مشارکت دستگاه‌های  اجرایی را غنیمت می‌شمارد، اظهار کرد: روز مازندران بهانه‌ایی است برای کنارهم بودن، سرودن، گفتن و شنیدن، حالا هرکسی و گروهی که دل در گروه فرهنگ و سنن تاریخی و تمدنی خود دارد  به ابتکار و سلیقه‌اش برای گرامیداشت این روز قدمی بردارد. 

نیازآذری در پایان گفت: خوشبختانه دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز فرهنگی ، شوراها، شبکه‌های اجتماعی، تشکل‌های مردم‌نهاد ،  انجمن‌های صنفی، رسانه‌های گروهی، شرکت‌ها و کارخانجات و از هم مهم‌تر خانواده‌های مازندرانی دارای چنان دل‌بستگی فرهنگی به آیین وسنن بومی و محلی خود هستند که برای گرامیداشت آن گام شوق‌آفرین بردارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها