خبرهای داغ:
استاندار گلستان گفت: برگزاری نمایشگاه های اقتصادی، راه حل مناسبی برای شناساندن ظرفیت های اقتصادی و توسعه همکاری های گلستان و استان قزل اوردای قزاقستان است.
کد خبر: ۸۹۳۷۵۳۵
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، سیدمناف هاشمی در همایش مشترک همکاری‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های گلستان و قزل اوردا از جمهوری قزاقستان اظهار کرد: این همایش‌ها و نشست‌ها می‌تواند رونق اقتصادی را برای ایران و قزاقستان ایجاد کند.
وی تصریح کرد: ارتباط خوبی با به وجود آمدن راه‌آهن با آسیای میانه ایجاد شده اما باید رقم صادرات و چرخه مالی تجارت از این طریق باید افزایش یابد.
هاشمی بیان کرد: استان گلستان با مساحتی بالغ بر 20 هزار کیلومتر مربع یکی از استان‌های پرظرفیت شمال ایران است.
وی اضافه کرد: درست است که استان گلستان یکی از استان‌های ایران است اما به تنهایی تمام اقلیم‌های جمهوری اسلامی ایران را در حوزه آب و هوایی و طبیعت دارا است و همه اقوام ایران به شکل مسالمت‌آمیز در استان گلستان حضور دارند و گلستان نمادی از طبیعت و تمام اقوام ایران است.
استاندار گلستان بیان کرد: هر کاری که قزاقستان می‌خواهد در ایران انجام دهد می‌تواند در استان گلستان انجام دهد و ما دارای هزار واحد صنعتی در 23 شهرک صنعتی هستیم که بیشتر آن در کشاورزی و دامپروری فعالیت بیشتری دارند.
هاشمی گفت: استان گلستان 610 هزار هکتار اراضی زراعی را با منابع آبی بهتر از متوسط کشور است و جایگاه استان گلستان در تولیدات خدمات کشاورزی در بسیاری از محصولات همانند سویا، کلزا، محصولات آبزریان، توتون، برنج و پنبه و تولیدات گوشتی در رتبه‌های بالای کشور قرار دارد.
وی تاکید کرد: پارک‌های جنگلی، آبشارهای طبیعی، تالاب‌های طبیعی و جزیره آشوراده، مراکز ییلاقی و زیارتی و تاریخی بسیار خوبی که در استان گلستان وجود دارد این استان را نسبت به دیگر استان‌ها متمایز کرده است.
استاندار گلستان گفت: طولانی بودن صدور روادید برای تجار و بازرگانان ایرانی، قطعی نبودن زمان ویزای صادر شده برای رانندگان مسیر ترانزیت و نیاز شناخت بیشتر از ظرفیت‌های اقتصادی دو طرف از جمله مسائلی است که برای توسعه تجارت بین دو کشور به آن نیاز است.
هاشمی تاکید کرد: نبود مراکز عمده فروشی و توزیع مستقیم برخی از محصولات یکی از خواسته‌های ما برای توسعه تجارت دو کشور است.
وی گفت: من پیشنهاد می‌کنم ظرفیت‌های ریلی اینچه‌برون و آنچه ایران می‌تواند از این طریق صادرات را داشته باشد را گسترش دهیم و قزاقستان از خدمات فنی و مهندسی و توانایی تکنولوژی ایران استفاده کند.
استاندار گلستان تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه‌های اقتصادی بین‌المللی در ایران و قزاقستان باعث معرفی بهتر ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور خواهد شد که می‌تواند آشنایی دیگر کشورها را از طریق این نمایشگاه‌ها با ایران و قزاقستان را ایجاد کند.

لازم به ذکر است در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری بین دو استان گلستان و قزل اوردا در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنعت و گردشگری به امضا رسید.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها