خبرهای داغ:
تفاهم نامه همکاری های بازرگانی، اقتصادی، علمی، گردشگری و فرهنگی بین استاندار گلستان(جمهوری اسلامی ایران) و قزل اوردا(جمهوری قزاقستان) به امضا رسید.
کد خبر: ۸۹۳۷۵۴۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، این تفاهم نامه ها با توجه به علایق و اشتراکات تاریخی و فرهنگی فیمابین کریم بیک کوشربایف و سیدمناف هاشمی به عنوان استانداران دو کشور و به منظور توسعه همکاری طبق قوانین موجود و در چارچوب اختیارات به امضا رسید.
لازم به ذکر است اهداف این تفاهم نامه ها توسعه همکاری به منظور گسترش روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری برای همکاری موثر و متقابل می باشد.
همچنین مقرر گردید در بخش صنعت و خدمات فنی و مهندسی مساعدت در جذب شرکتهای سرمایه گذاری و تجاری برای اجرای مشترک پروژه های سرمایه گذاری در استانهای قزل اوردا و گلستان، مشارکت در اجرای پروژه های سرمایه گذاری ومسائل احداث کارخانجات مشترک و مساعدت در زمینه آموزش و دوره کارآموزی شرکت کننده دراجرای پروژه های سرمایه کذاری، مشارکت در احداث کارخانجات مشترک در استان قزل اوردا در زمینه تولید و بسته بندی آبمیوه، چای و کارتن سازی برای خشکبار، مشارکت در احداث کارخانجا ت در زمینه تولید مصالح ساختمانی، دارویی و مواد غذایی، مشارکت شرکت های ایرانی در اجرای پروژه های زیر بنایی، مساعدت وهمکاری جهت تاسیس شهرک صنعتی در استان قزل اوردا صورت گیرد.
در بخش بازرگانی نیز طرفین توافق کردند برای تامین کالاهای مورد نیاز و وارداتی خود، تولیدات و بازار استان و کشور متقابل یکدیگر را در اولویت قراردهند و همچنین مساعدت و جستجو شرکای تجاری در استان قزل اوردا و استان گلستان برای شرکت های متوسط و کوچک صورت دهند و  تبادل تجربه کار در زمینه های اولویت دار تجارت کوچک و متوسط مورد نظر قرار دهند و در عین حال شرایط برای برقراری روابط تجاری بین شرکت ها که در هر دو طرف فعالیت می کنند را فراهم نمایند و مساعدت لازم در ارتقا کالاها و خدماتی که طرفین از طریق برگزاری نمایشگاه مشترک و سفر هیات های تجاری و اقتصادی تولید و ارائه می نمایند.
همچنین در تاسیس شرکت های مشترک بازرگانی،ایجاد مرکز تجاری استان گلستان در شهر قزل اوردا و ایجاد مرکز تجاری استان قزل اوردا در شهر گرگان در دستور کار قرار گیرد.
در بخش کشاورزی نیز تبادل تجربیات در زمینه توسعه کشاورزی و همکاری در زمینه دام نژاد اصل و مساعدت در زمینه برقراری، نگهداری و توسعه ارتباطات تجاری بین شرکت های صنایع کشاورزی انجام شود.
در بخش فرهنگی وگردشگری نیز زمینه های لازم در جهت توسعه گردشگری سنتی و ایجاد مسیرهای جدید و گسترش زمینه های متنوع گردشگری از آن جمله، فرهنگی، اکولوژی، جوانان و کودکان فراهم شود.
برگزاری هفته های فرهنگی در دو استان قزل اوردا و استان گلستان، تبادل اطلاعات و تجربیات پیشرفته در توسعه توریسم سلامت از دیگر بندهای این تفاهم نامه بود.
لازم به ذکر است تفاهم نامه هایی فی مابین اتاق های بازرگانی دو استان گلستان و قزل اوردا و بخش های خصوصی در زمینه کشاورزی و دامپروری امضا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها