خبرهای داغ:
مسئول راهبردی سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد

حماسه 30 مهر نماد عزت و مردانگی مردم انقلابی همدان

مسئول راهبردی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: حماسه 30 مهر با پرچمداری دانش‌آموزان نماد عزت و مردانگی مردم انقلابی همدان است.
کد خبر: ۸۹۳۷۵۵۸
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱

حماسه 30 مهر نماد عزت و مردانگی مردم انقلابی همدانایوب حضرتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت حماسه 30 مهر دانش‌آموزان همدانی اظهار داشت: حماسه 30 مهر با پرچمداری دانش‌آموزان نماد عزت و مردانگی مردم انقلابی همدان است.

وی با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی در ایران زیباترین و مهم ترین حادثه قرن کشور است، گفت: یک فرد الهی، شجاع، مدیر، سیاستمدار و خدایی به نام امام خمینی(ره) این قیام را به رهبری خود آغاز کرد اما اگر پشتیبانی اقشار مختلف و آحاد مردم مومن و انقلابی ایران نبود این انقلاب به ثمر نمی‌رسید.

مسئول راهبردی سپاه انصارالحسین(ع) همدان به نقش دانش‌آموزان در خلق انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: در بین اقشار مختلف انقلابی ایران، قشر نوجوان و جوان و به خصوص دانش‌آموزان در همه شهرهای ایران در راستای پیروی انقلاب اسلامی با رهبری امام(ره) نقش به‌سزا، ارزنده و درخشانی ایفا کردند که از جمله آن می توان به نقش دانش‌آموزان همدانی در حماسه 30 مهر سال 57 اشاره کرد.

وی با عنوان اینکه  دانش‌آموزان انقلابی همدان در 30 مهر ماه حماسه زیبایی در حساس‌ترین مقطع از پیروزی انقلاب رقم زدند، بیان داشت: در ماه‌های پایانی سلطنت طاغوت شاهنشاهی در 30 مهر  بصیرت دانش‌آموزان همدانی شکوفه کرد و ثمر داد و روز تاریخی را برای مردم و حتی تمام اقشار دانش‌آموزان رقم زد.

حضرتی با اشاره به ضرورت بازخوانی حماسه 30 مهر خاطرنشان کرد: باید این حماسه بصیرتی دانش‌آموزان بیش از این در تاریخ انقلاب  به خصوص تاریخ انقلاب اسلامی استان همدان نمایان شود و با اقدامات فرهنگی از جمله برگزاری همایش بزرگداشت 30 مهر،  دانش‌آموزان همدانی را یاد کرد.

وی عنوان کرد: از آنجا که حماسه 30 مهر در تاریخ انقلاب اسلامی مهجور مانده از همه هنرمندان،  اصحاب رسانه، فعالان ارزشی و انقلابی استان تقاضا دارم که به حماسه انقلابی 30 مهر دانش‌آموزان همدانی در همه ابعاد بپردازند.

مسئول راهبردی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر ماندگاری حماسه 30 مهر  ضمن دعوت از مستندسازان استانی و کشوری برای تهیه مستند از این حماسه یادآور شد: احیاء و یادآوری حماسه 30 مهر از ضرویات است بنابراین باید برای ماندگاری و احیاء این حماسه اقدام به تهیه فیلم و برنامه‌های مستند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات