استاندار مرکزی گفت: تعهدات سهامدار باید یک به یک اجرایی شود و سهامدار موظف به پرداخت معوقات کارگران است. تا زمانی که کارخانه به تولید برسد باید پرداخت معوقات کارگری و تعهدات در قالب زمان‌بندی مشخص دنبال شود.
کد خبر: ۸۹۳۷۶۰۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدعلی آقازاده در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی که با محوریت بررسی مشکلات دو صنعت هپکو و آذرآب برگزار شد، با تاکید بر اینکه جلسات برای پیگیری مشکلات این دو واحد تولیدی استان هر دو هفته یک بار برگزار خواهد شد، گفت: بررسی مشکلات صنایع استان مرکزی یکی از اولویت‌ها است و رسیدگی به وضعیت هپکو و آذرآب نیز در اولویت کاری استان قرار دارد.

روند واگذاری شرکت هپکو اشتباه بوده است

وی افزود: تا به امروز اقدامات و تصمیمات مناسبی اتخاذ شده، اما به نتیجه نرسیده است. قطعا روند واگذاری شرکت هپکو اشتباه بوده است اما نباید شرط و شروطی را برای فعالیت این واحد قرار دهیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اگر واگذاری با مطالعه بیشتری بود این مشکلات پیش نمی‌آمد و به طور قطع احیای شرکت در کوتاه ‌مدت ممکن نیست. باید در شرایط کنونی با اهتمام کارگران شرکت را احیا کرد و آنان نمی‌توانند بر تغییر سهامدار تاکید کنند یا شرط و شروطی در این زمینه بیان کنند.

قول می‌دهم مشکلات هپکو تا پایان سال رفع شود

آقازاده با اشاره به اینکه دولت با تمام توان برای رفع مشکل تلاش دارد، گفت: تجمع 400 نفری کارگران شرکت در مقابل استانداری مشکل را رفع نمی‌کند و من قول می‌دهم تا پایان سال مشکل این واحد را حل کنم. اجازه بدهید دو سه ماه از برگزاری و پیگیری جلسات بگذرد تا تصمیمات اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه کارگران شرکت هپکو می‌توانند در این جلسات حضور داشته و در جریان روند بررسی مشکلات قرار بگیرند، گفت: اگر سهامدار کنونی شرکت به تعهدات خود عمل نکند کنار گذاشته می‌شود، اما در شرایط کنونی تغییر سهامدار و جابجایی آن چیزی جز خسارت برای شرکت در پی ندارد.

دولت همه تلاش خود را برای خروج هپکو از بحران به کار گرفته است

استاندار مرکزی از کارگران هپکو خواستار مهلت شد و گفت: با کارگران ابراز همدردی و همدلی داریم و به این می‌اندیشیم که اگر جای آنان بودیم نمی‌توانستیم مشکلات زندگی را تحمل کنیم، اما دولت همه تلاش خود را برای خروج هپکو از بحران به کار گرفته است و در این راستا همکاری کارگران را طلب می‌کنیم.

آقازاده با بیان اینکه مشکل هپکو تنها یک موضوع استانی نیست بلکه به جهت تاثیر آن در صنعت کشور یک موضوع و مسئله ملی است، گفت: برند هپکو هنوز هم می‌تواند درتولید ماشین‌آلات و رشد اقتصادی کشور موثر باشد و تلاش ما نیز اوج‌گیری مجدد این صنعت بزرگ است.

تجمع‌های خیابانی چیزی به غیر از امتیاز منفی به دنبال ندارد

وی افزود: تجمع‌های خیابانی چیزی به غیر از امتیاز منفی به دنبال ندارد و باید برای بهبود شرایط آرامش نسبی حاکم شود.همچنین از سهامدار هپکو می‌خواهم که به تمامی تعهدات مندرج در قرارداد واگذاری و همچنین مصوبات جلسه اخیر با حضور وزیر کار یک به یک عمل کند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مجموعه استان با کسی رودربایستی ندارد چراکه هدف ما رفع مشکلات هپکو است و باید به سرعت از شرایط کنونی خارج شود. باید مشکلات موجود در دستگاه‌های کارخانه رفع و آمادگی لازم برای اجرای قراردادها ایجاد شود.

آقازاده در ادامه تاکید کرد: سهامدار هپکو با علم به مشکلات شرکت و بدون پرداخت هیچ مبلغی صاحب این شرکت شده است و اگر امروز مدعی هستید که بدهی این شرکت 150 میلیارد تومان مغایرت پیدا کرده است پس از حسابرسی نباید مانعی برای ادامه فعالیت شرکت باشد. شما به تعهدات خود عمل کنید بعد تصمیم لازم برای این مبلغ مغایرتی گرفته می‌شود.

سهامدار هپکو موظف به پرداخت معوقات کارگران است

وی افزود: تعهدات سهامدار باید یک به یک اجرایی شود و سهامدار موظف به پرداخت معوقات کارگران است. تا زمانی که کارخانه به تولید برسد باید پرداخت معوقات کارگری و تعهدات در قالب زمان‌بندی مشخص دنبال شود.

استاندار مرکزی با اشاره به معوقات کارگیری شرکت هپکو گفت: در حال ‌حاضر حقوق سه ماه پایانی سال 95 و حقوق شهریور و مهرماه امسال که نزدیک به 5 میلیارد تومان است، باید ظرف یکی دو روز آینده پرداخت شود.

آقازاده از کارگران خواست تا از فردا مشغول به کار شوند تا  اعتماد بین کارگران و سهامداران شکل بگیرد. همچنین در بحث قرارداد سازمان همیاری شهرداری نیز شخصا با مراجعه به تهران پیگیر موضوع خواهم بود.

گفتنی است در این نشست مقرر شد جلسات شورای اسلامی کار شرکت هپکو با سهامدار با حضور نمایندگانی از استانداری و فرماندار اراک برگزار تا دولت نیز در جریان قرار گیرد. همچنین تعهدات سهامدار به کارگران نیز پیگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات