به منظور تبیین شخصیت سیاسی و مذهبی و الهی حضرت زینب (س) خطبه حضرت زینب(س) در دربار یزید ملعون به همت بسیج جامعه زنان خوی بازخوانی می شود.
کد خبر: ۸۹۳۷۶۱۵
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خوی در جمع مسئولین این شهرستان حضرت زینب(س) را به عنوان الگوی بسیار مناسب برای بانوان جامعه عنوان و  خاطرنشان کرد: صبر، فداکاری، استقامت و بردباری حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا و نقش ایشان به عنوان رسالت خطیر پیام عاشورا بر کسی پوشیده نیست.

خواهر پاسدار لیدا سیرانی افزود: بانوان ما با اسوه قراردادن حضرت زینب(س) با حجاب کامل در جامعه حضور پدا می کنند و از ولایت حمایت می کنند و ترسی از ترفندهای دشمنان ندارند.

وی گفت: حضرت زینب (س) یکی از چهره های برجسته جهان اسلام و دارای ویژگی های منحصر به فرد برای همه نسل ها هست و  حضرت با وجود همه سختی ها و مشقّت های واقعه کربلا، لحظه ای از رسالت عاشورایی سیدالشهداء(ع) کوتاهی نکرد و با افشای ماهیت یزید و معرفی امام حسین (ع) به عنوان امام بر حق، برای همیشه تاریخ این حماسه را الگویی ماندگار کرد.

مسئولین ادارات و سازمانها هم هرکدام با برعهده گرفتن قسمتی از برنامه های بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) بر اجرای کیفی این برنامه و انتقال پیام کربلا به نسل جوان مقراتی را تصویب کردند.

گفتنی است بازخوانی خطبه حضرت زینب(س) همزمان با سراسر کشور در سالروز ورود اهل بیت سیدالشهدا(ع)به کاخ یزید در 30مهرماه به همت بسیج جامعه زنان و با همکاری سازمان تیلیغات اسلامی،اداره اوقاف و امورخیریه،اداره آموزش و پرورش  حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان خوی برگزار می گردد.

 

ارسال نظرات