کارشناس مسائل سیاسی:

تهدید امنیت جهانی هزینه‌ای که جامعه آمریکا هزینه‌‌اش را می‌پردازند

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه افکار عمومی آمریکا شاهد افزایش بی‌اعتباری پرچم و دولت خود به دست ترامپ هستند، گفت: تهدید امنیت و صلح جهانی با سخنان و تصمیمات ترامپ خسارتی است که جامعه آمریکا هزینه‌هایش را متحمل خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۳۷۶۱۷
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲

 

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قاسم فراهانی کارشناس مسائل سیاسی در جمع پایوران، کارکنان و نیروهای وظیفه ناحیه مقاومت بسیج اراک با تاکید بر عدم پایبندی دولت آمریکا به تعهداتش در بحث برجام گفت: ما در بحث برجام به تعهدات خود عمل کرده‌ایم.

وی افزود: اما در مقابل شاهدیم که دولت آمریکا نه تنها تعهدات خود عمل نکرده است بلکه زیاده‌خواهی هم می‌کند، به صراحت از خواستن امتیازات بیشتر و نشستن پشت میز مذاکره مجدد برای قرار دادن بحث موشکی مقاومت در برجام صحبت می‌کند، ولی به هیچ وجه این امر قابل قبول نیست چون که هدفی جز  فشار نظامی، سیاسی و اقتصادی بیش از پیش بر ملت ایران نخواهند داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سابقه سیاه آمریکا در قبال ایران تصریح کرد:  ایالات متحده در سال 1953 با کودتایی که علیه دولت دمکراتیک ایران انجام داد، ملت ایران را به مدت 25 سال گرفتار دیکتاتوری وابسته به خود نمود. ملت ایران پس از مبارزات سخت در سال 1979 علیه حکومت دیکتاتوری دست نشانده آمریکا پیروز شدند.

فراهانی با تاکید بر توطئه‌های استکبار جهانی برای ممانعت از به ثمر نشستن نهضت انقلاب اسلامی گفت: تنها چند ماه به پیروزی انقلاب اسلامی مانده بود که آمریکایی‌ها برای حفظ منافع خود در ایران و منطقه بار دیگر قصد کودتا در کشور را داشتند تا دوباره قدرت را به حکومت شاهنشاهی بسپارند و برای این ماموریت نیز ژنرال هایزر را به ایران فرستادند  اما طوفان انقلاب به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بساط آن‌ها را برچید و مانع تحقق اهداف شوم نظام سلطه شد.

وی افزود: استکبار جهانی با پیروزی انقلاب اسلامی پایگاه اصلی خود را در منطقه از دست داد، بنابراین در توطئه‌ای دیگر صدام را تشویق کرد تا به مرزهای ایران تجاوز کرده و هشت سال جنگ علیه ایران را که صدها هزار نفر در آن شهید و مجروح شدند، را به ملت ایران تحمیل کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه دشمنی استکبار جهانی با نظام اسلامی تمامی ندارد، تصریح کرد: با وجود چنین کارنامه پُر از دشمنی علیه ملت ایران انتظار خوش عهدی را نمی‌توان از این کشور مستکبر داشت.

فراهانی با اشاره به اینکه افکار عمومی آمریکا شاهد افزایش بی‌اعتباری پرچم و دولت خود به دست ترامپ هستند، خاطرنشان کرد: این خسارت و خفت بزرگی برای یک ملت محسوب شده اگرچه چالش برجام در رقابت‌های حزبی و انتخاباتی آمریکا قابل ردیابی است اما تهدید امنیت و صلح جهانی با سخنان و تصمیمات ترامپ خسارتی است که جامعه آمریکا هزینه‌هایش را متحمل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار