خبرهای داغ:
دانشجویان دانشگاه پیام نور تیران و اعضای کانون بسیج مهندسین از اولین مزرعه پایلوت کشت گیاهان دارویی در شهرستان تیران و کرون بازدید علمی کرده و روند رشد گیاهان بعد از سه ماه از زمان کشت را مشاهده کردند.
کد خبر: ۸۹۳۷۶۱۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶

به گزارش خبر گزاری بسیج از تیران و کرون؛ مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان تیران و کرون با اشاره به کشت گیاهان دارویی در مزارع این شهرستان، اظهار کرد:  دانشجویان دانشگاه پیام نور تیران و اعضای کانون بسیج مهندسین  از اولین مزرعه پایلوت کشت گیاهان دارویی در شهرستان تیران و کرون بازدید علمی کرده و روند رشد گیاهان بعد از سه ماه از زمان کشت را مشاهده کردند.

محمد هاشمی گفت: این مزرعه در تیرماه سال ۱۳۹۶ به همت کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان با همکاری گروه جهادی حضرت زینب )س)  دانشگاه پیام نور تیران در روستای دولت آباد احداث شد.

وی هدف از ایجاد این مزرعه را آشنا شدن کشاورزان و کارشناسان کشاورزی با گیاهان دارویی قابل کشت در این شهرستان بیان کرد و افزود:  با توجه به مشکل خشکسالی در شهرستان و اهمیت تغییر الگوی کشت، گیاهان دارویی می توانند جایگزین مناسبی برای برخی گیاهان زراعی باشند.

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی تیران و کرون خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی در مساحت های کم و با کمترین میزان آب می توانند بیشترین بازدهی را داشته و باعث رونق کشاورزی شوند.

هاشمی ادامه داد: امید است در اوایل سال ۱۳۹۷ با تکمیل این مزرعه و کشت ارقام مقاوم نسبت به خشکی و سازگار با منطقه زمینه بازدید عموم کشاورزان و دانشجویان فراهم شود.

وی یادآور شد:  کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان آماده ارائه مشاوره رایگان در این زمینه است و علاقمندان می توانند با دفتر کانون بسیج مهندسین و منابع طبیعی شهرستان تیران و کرون به شماره 03142225338 تماس حاصل فرمایند.

 

ارسال نظرات