ترویج فرهنگ غنی اسلامی در میان دانش آموزان و داشتن تحمل، اخلاق، ادب و احترام به افکار دیگران در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور ضروری است.
کد خبر: ۸۹۳۷۶۴۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با اشاره به اینکه نباید از ترغیب و تشویق دانش آموزان غافل شد، گفت: برجسته کردن رفتارهای مثبت دانش آموزان، یکی از مواردی است که در شکل گیری شخصیت اجتماعی دانش آموزان، موثر و مهم می باشد.

اسداله درویش امیری افزود: ضروری است به منظور تعمیق رفتارهای اجتماعی و فرهنگی بین دانش آموزان، به رفتارهای ارزشمند و مثبت این قشر توجه خاصی شود که در این زمینه معلمان، مدیران و متولیان آموزش و پرورش در محیط مدارس، نقش اساسی و مهمی بر عهده دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: نباید کارهای ارزشمند دانش آموزان را نادیده گرفت و تنها به دنبال ایراد گرفتن و بازگو کردن معایب آنها بود؛ بلکه باید با معرفی الگوهای مناسب جامعه به دانش آموزان، گام های موثری برای هدایت آنها برداشت.

استاندار زنجان تصریح کرد: ترویج فرهنگ غنی اسلامی در میان دانش آموزان و داشتن تحمل، اخلاق، ادب و احترام به افکار دیگران در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور ضروری است.

اسداله درویش امیری افزود: باید با رعایت اخلاق و ادب، همواره به افکار دیگران احترام گذاشت و به هیچ عنوان شخصیت هیچ کس را در جامعه تخریب نکرد. البته رعایت این موارد باید در سطح مدارس استان نیز جدی گرفته شود که برای تحقق آن، نیاز به فرهنگ سازی وجود دارد.

وی اظهار داشت: رعایت اخلاق، داشتن آداب اجتماعی و دینی و احترام متقابل، جزء مواردی است که باید از طریق دروس مربوطه در دانش آموزان نهادینه شود تا آنها بیاموزند که چگونه باید به افکار و اندیشه دیگران احترام بگذارند. در این راستا البته بهترین راه انتقال اندیشه، آموزش تحمل و مدارا در زندگی فردی و اجتماعی به دانش آموزان می باشد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه داشتن بهداشت روان و آرامش در میان دانش آموزان امری ضروری است، تصریح کرد: داشتن آرامش، مقدمه اصلی همه موفقیت ها و فعالیت ها به شمار می آید که برای تامین آرامش روانی دانش آموزان، معلمان وظیفه مهمی بر عهده دارند.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین چالش های فرهنگی کشور، کمرنگ بودن اخلاق و ادب در میان برخی افراد جامعه است، افزود: آموزش و پرورش، مهمترین نهادی است که می تواند این مشکل اساسی را در کشور حل کند و در این راستا، آموزش ها و اقدامات موثری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در راستای رشد و تعالی آموزش و پرورش استفاده کرد، اظهار داشت: کمک های خیرین مدرسه ساز در استان، باید در راستای تامین نیازهای واقعی حوزه آموزش و پرورش باشد که ضروری است جلسه ای با انجمن خیرین مدرسه ساز استان، جهت حل مشکلات و توجه به نیازهای واقعی آموزش و پرورش حوزه برگزار شود.

 

ارسال نظرات