خبرهای داغ:
دبیر همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی(ع):
دبیر همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی(ع) با بیان اینکه در این مراسم از 20 نفر از پیر غلامان تجلیل می‌شود، گفت: طی سالیان گذشته در این همایش از 210 نفر از پیر غلامان حسینی(ع) تجلیل شده است که از این تعداد 58 نفر فوت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۳۷۶۷۲
|
۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مجید رضوی ظهر امروز در نشست خبری هشتمین آئین تجلیل از پیر غلامان حسینی(ع) که در خانه جوانان استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی افراد در مسیر برپایی مراسم‌های عزاداری کارشکنی انجام می‌دهند، اظهار کرد: افرادی که در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند باید بدانند که نمی‌توانند در راستای برگزاری مراسم‌های عزاداری خلل ایجاد کنند و فقط به آینده و زندگی خود لطمه می‌زنند.

وی با بیان اینکه امسال هشتمین سال برگزاری همایش تجلیل از پیر غلامان در استان قم است، عنوان کرد: این همایش با هدف انتقال فرهنگ عاشورایی و حسینی(ع) به مردم در سایر استان‌ها نیز برگزار می‌شود.

دبیر همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی(ع) با اشاره به اینکه در برگزاری همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی(ع) هیچ سازمان و نهادی حمایت مالی نداشته است، مطرح کرد: شهرداری قم و سازمان ملی جوانان استان قم به دلیل همزمان شدن مراسم اختتامیه همایش با روز ورزش و جوانان حمایت و همکاری مذهبی خود را در راستای برگزاری آئین تجلیل از پیر غلامان حسینی(ع) انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: رونمایی از تمبر، تجلیل از جوان غلامان، نو غلامان و پیر غلامان و پخش کلیپ تجلیل از مرحوم حسین محلوجی، مرحوم موذن‌زاده و مرحوم سید جواد ذاکر از دیگر برنامه‌های هشتمین آئین تجلیل از پیر غلامان حسینی(ع) است.

رضوی با بیان اینکه در این مراسم از 20 نفر از پیر غلامان تجلیل می‌شود، خاطرنشان کرد: طی سالیان گذشته در این همایش از 210 نفر از پیر غلامان حسینی(ع) تجلیل شده است که از این تعداد 58 نفر فوت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این همایش با حضور استاندار و شهردار قم برگزار می‌شود، تصریح کرد: همایش تجلیل از پیر غلامانحسینی(ع) با پیام آیت الله صافی گلپایگانی آغاز و همچنین با حضور کلامی زنجانی و صابر خراسانی شاعران برجسته کشوری و نمایندگانی از استان‌های یزد و کرمانشاه در روز پنج‌شنبه بعد از نماز ظهر و عصر در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار می‌شود.

دبیر همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی(ع) با بیان اینکه افرادی که در این همایش تجلیل می‌شوند در سال‌های گذشته تجلیل نشده‌اند، یادآور شد: بعد از اتمام همایش تجلیل از پیر غلامان حسینی(ع) مراسم تعزیه خوانی برای عموم مردم و محل تعزیه میدانی شهرداری قم برگزار می‌شود.

ارسال نظرات