در شش ماهه نخست امسال؛

بیش از 208 میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور در جلسه شورای زکات آذربایجان شرقی گفت: بیش از 208 میلیارد تومان زکات در شش‌ماهه نخست امسال در کشور جمع‌آوری‌شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 116 درصد افزایش‌یافته است.
کد خبر: ۸۹۳۷۸۳۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، نجفعلی انتظاری با اشاره به اینکه قانون زکات کامل‌ترین قانون در کشور است، افزود: 17 هزار میلیارد تومان ظرفیت زکات در کشور است اما فقط چهاردهم درصد آن جمع‌آوری می‌شود.                          

وی بر لزوم همکاری مدیران کمیته امداد با مبلغان زکات تأکید کرد و افزود: در صورت ارتباط بین بخشی، تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات توسط مبلغان و استفاده مناسب از ظرفیت‌های زکات می‌توان گفت که در زکات توفیق حاصل‌شده است.                                                          

مدیرکل امور اجرایی زکات بابیان اینکه فقرا در هزینه کرد زکات جمع آورِی شده اولویت‌دارند، اظهارداشت: اگر نیازهای مددجویان را به‌درستی تشخیص دهیم و شناخت کامل از نیازها داشته باشیم بهتر می‌توانیم زکات جمع‌آوری‌شده رابین محرومان توزیع کنیم.                                         

انتظاری تکمیل بانک اطلاعاتی مودیان و عاملان زکات را خواستار شد و افزود: تشکیل شورای زکات در روستاها نسخه شفابخش در جمع‌آوری زکات است و باید معتمدترین افراد عضو شورای زکات روستاها شوند.                                                                                                      

وی اضافه کرد: طبق قانون تنها متولی جمع‌آوری زکات در کشور کمیته امداد است که به شکل شورایی و با نظارت ائمه جمعه استان و شهرستان‌ها زکات را جمع‌آوری و برای نیازمندان هزینه می‌کند.             

ارسال نظرات
پر بیننده ها