رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان طالقان عنوان کرد؛

مشاهده سه قلاده خرس قهوه‌ای در طالقان/حمله به کندوهای عسل

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان طالقان از مشاهده سه قلاده خرس قهوه‌ای در حیات‌وحش این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۷۹۰۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حشمت اله کشیری رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان طالقان اظهار داشت: محیط‌بانان در حین گشت و کنترل مناطق آزاد شهرستان طالقان در حاشیه باغات یکی از روستاها سه قلاده خرس قهوه‌ای مشاهده کردند.

مشاهده سه قلاده خرس قهوه‌ای در طالقان/حمله به کندوهای عسل

وی به افزایش تعداد خرس‌های قهوه‌ای و حمله به باغات و کندوهای زنبور اشاره کرد و گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان طالقان برای جلوگیری از تقابل جوامع محلی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای استفاده و بهره‌برداری جوامع محلی و دهیاران و شوراها کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان طالقان بابیان اینکه برخی هرازگاهی اقدام به شلیک تیر هوایی برای متفرق کردن خرس قهوه‌ای از حاشیه روستاها می‌کنند، گفت: اقدامات انجام‌شده برای حفاظت از حیات‌وحش رضایتمندی جوامع محلی را به همراه داشته است.

کشیری در بخش دیگری با اشاره به پرداخت دیه برای حمله خرس قهوه‌ای به یکی از اهالی روستاهای بخش بالا طالقان، گفت: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده حیات وحش شاخص مانند پلنگ و خرس قهوه ای مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست اطلاع داده تا اقدامات لازم انجام شود.

وی با اعلام اینکه شهرستان طالقان خارج از مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد، گفت: تنوع گونه های گیاهی و جانوری شاخص، طالقان را نسبت به مناطق چهارگانه متمایزتر کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار