رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان:

نرخ باسوادی هرمزگان دو درصد از میانگین ملی بیشتر است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان با اشاره به اینکه نرخ رشد شهرنشینی در استان 54 درصد است، تصریح کرد: این رقم در سطح ملی 87 درصد است که نشان می‌دهد مردم روستا‌های ساحلی به خاطر صیادی و داد و ستد ماندگاری بیشتری در روستا‌ها دارند.
کد خبر: ۸۹۳۷۹۳۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛ صالح دریانورد به مناسبت روز آمار و برنامه‌ریزی در جمع خبرنگاران افزود: جمعیت روستایی هرمزگان 33 درصد بیشتر از رقم متناظر ملی است.

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال 95 در بعضی از شاخص‌ها نسبت به رقم متناظر ملی پیشتاز است، اضافه کرد: نرخ رشد شهرنشینی در استان 54 درصد است و این رقم در سطح ملی 87 درصد است که نشان می‌دهد مردم روستا‌های ساحلی به خاطر صیادی و داد و ستد ماندگاری بیشتری در روستا‌ها دارند.

 

دریانورد اظهار کرد: نرخ باسوادی هم در استان تغییر کرده و 86.7 دهم درصد است که دو درصد از میانگین ملی بیشتر است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان با تأکید بر اینکه این رشد بیانگر تحول اجتماعی و آموزشی است، بیان کرد: مرکز آمار در حوزه آمار و اطلاعات با سرشماری نفوس و مسکن هر 5 سال اطلاعات پایه‌ای را برای برنامه‌ریزی در بیش از 100 قلم اطلاعاتی جمع‌آوری می‌کند.

 

دریانورد در پایان گفت: اساس کار این حوزه براساس نمونه و جامعه آماری است و خروجی این اطلاعات مبنای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

ارسال نظرات