خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: نظارت و بازرسی دقیق در زمینه اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی امری لازم است و باید در حیطه عمل قوه نظارتی هدفمند و با وضع مجازاتی برای نظارت و بازرسی در زمینه اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.
کد خبر: ۸۹۳۷۹۷۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲

مرتضی نادری کارشناس مسائل سیاسی، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون جایگاه اقتصاد مقاومتی در رفع مشکلات جامعه اظهار کرد: مسئولین همواره در سخنرانی‌ها و صحبت‌هایشان به اهمیت اقتصاد مقاومتی اشاره دارند ولی نکته حائز اهمیت میزان پایبندی آن ها به این مسائل است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تشریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود به اهمیت برگزاری گفتمان اقتصاد مقاومتی و عمل نمودن به آن در اقدام و عمل تاکید داشته اند و به همین دلیل نیز در سال های اخیر همواره نام سال ها را با در نظرگرفتن اقتصاد مقاومتی مطرح نمودند.
این کارشناس تبیین کرد: عده‌ای موانع سیاسی داخلی و خارجی را تنها عامل عدم دستیابی به اقتصاد مقاومتی می‌دانند ولی باید توجه داشته باشند که بانک‌ها از مهم‌ترین عوامل رونق اقتصاد هستند و لازم توجه بیشتری بدانها شود.
نادری ابراز کرد: عده ای دیگر ضعف دولتی و اقتصاد تک محصولی و نفتی را عدم تحقق شعارهای اقتصاد مقاومتی می‌دانند که لازم است در این زمینه نیز برنامه‌ریزی هایی صورت بگیرد.
وی در خصوص راهکارهای اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح کرد: اصلاح الگوی مصرف و بهینه مصرف کردن یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای رفع مشکلات اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است.
این کارشناس ادامه داد: افزایش صادرات، کاهش واردات، توجه به مصرف تولیدات داخلی و سرمایه‌های ملی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی از دیگر عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است.
نادری ارتقا بهره‌وری در کار را سومین عامل موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: ما باید در هر شغل و بخشی که مشغول به کار هستیم آگاهی های خود را در آن حیطه افزایش دهیم و با افزایش ضریب امنیت و نقدینگی که دارای نقشی محوری هستند سبب افزایش سرعت موتور محرک جامعه شویم.
وی توضیح داد: مبارزه با مفاسدی که در حیطه تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد بنا به عملکرد افراد متفاوت بوده و اقدام و عمل خاص به خود را می‌طلبد.
این کارشناس نظارت و بازرسی دقیق در زمینه اقدام و عمل و اقتصاد مقاومتی را امری لازم دانست و افزود: باید در حیطه عمل قوه نظارتی هدفمند و با وضع مجازاتی برای نظارت و بازرسی در زمینه اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.
نادری خاطرنشان کرد: مردم و مسئولین باید به اهمیت اقتصاد مقاومتی در جامعه معتقد باشند و و دست در دست یکدیگر برای تحقق آن در جامعه تلاش کنند.
وی در بخش پایانی این گفت و گو بار دیگر با تاکید بر اهمیت وجود دستگاه‌های نظارتی دقیق بر چگونگی روند تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه متذکر شد: مسئولین باید هم در حرف و هم در عمل تحقق اقتصاد مقاومتی را در راس امور قرار دهند و به صورت فعال در این زمینه حرکت کنند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها