نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر:

مسجد منشأ تمام خیرات و برکات در جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار اعضا قرارگاه مسجدمحوری سپاه امام صادق (ع) گفت: مسجد منشأ تمام خیرات و برکات در جامعه است.
کد خبر: ۸۹۳۷۹۸۵
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار داشت: اوّلین کاری که پیامبر اکرم (ص) بعد از ورود به مدینه انجام داد تأسیس مسجد بود که خود ایشان نیز اوّلین امام جماعت بودند.

وی تصریح کرد: مسجد در فقه اسلام دارای مباحث خاصی است که با سایر اماکن تفاوت دارد و دارای حریم، احکام و شرایط خاصی است و آن قدر بر اهمیّت آن تأکید شده است که همسایگان مسجد در قبال مسجد یک وظیفه مشخّص بر عهده دارند.

رئیس مجمع بسیج استان بوشهر اذعان داشت: تمام حرکات انجام شده برای پیروزی انقلاب اسلامی از مساجد آغاز و تمام برکات پس از پیروی انقلاب اسلامی نشأت گرفته از مساجد است لذا مسجد یک فرصت است که متأسفانه به علّت­های مختلف امروز شاهد هستیم که نقش آن در جوامع امروزی کم رنگ شده است.

امام جمعه بوشهر افزود: امروز دشمنان درصدد آن هستند که برای مساجد رقیب­سازی و جوانان را به سمت و سویی جذب کنند که مغایر با مسجد است به همین خاطر ما احتیاج به نهضت احیاء مساجد داریم تا در کشور شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیش­تر مسجد طراز انقلاب اسلامی باشیم.

صفایی بوشهری در پایان سپاه را نهادی پیشگام در مباحث انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالیم که سپاه مسجد محوری را در رأس کارهای فرهنگی خود قرار داده که البتّه از قبل نیز کارهای خوبی در این زمینه انجام شده که لازم است این کارها ادامه داشته و در عمل نیز با همین همت و تلاش ادامه پیدا کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) نیز در این دیدار گفت: رویکردی که فرمانده جدید سازمان بسیج مستضعفین در اجرای برنامه­های فرهنگی در پیش گرفته است این است که کارهای فرهنگی باید در مسجد انجام شود که در همین راستا برنامه­ریزی مفصلی انجام و به سپاه­های استانی ابلاغ شده است.

حجت الاسلام حسین دشتی اظهار داشت: احساس ما این است که اگر برنامه­های فرهنگی درون مساجد با محوریّت ائمه جماعات انجام شوند برکات فراوانی در پی خواهد داشت که در این راستا قدم­های بزرگی نیز تاکنون برداشته شده و امیدواریم که قدم­های بعدی نیز به صورت جدی­تر برداشته شود تا ثمرات خوبی نصیب جامعه اسلامی شود.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار