خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی با بیان اینکه 250 گروه جهادی در تابستان 96 فعالیت داشتند گفت: تنها قشری که اردوی 10 روزه پیوسته، کار مستمر و تربیتی را دنبال می کند؛ بسیج دانش آموزی است.
کد خبر: ۸۹۳۷۹۸۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

غلامرضا اردونی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: تابستان فصل پر کاری برای بسیج دانش آموزی در کنار بقیه اقشار است.

وی عنوان کرد: برنامه هر ساله ما در تابستان پیرو فرمان رهبر معظم انقلاب در مورد طرح هجرت استفاده از ظرفیت جوانی و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان افزود: امسال با همکاری آموزش و پرورش و نهادهای دیگری از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، کمیته امداد ، بهزیستی، شهرداری ها و شوراهای اسلامی کار انجام گرفت و در کنار فضا سازی، مرمت سازی و بهسازی مدارس خیلی خوب پای کار آمدند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز از فرهنگیان و طلاب بسیجی بکار گیری کردیم و نسبت به سال گذشته رشد خوبی در زمینه حضور طلاب در اردوهای جهادی بسیج دانش آموزی داشتیم.

 اردونی با بیان اینکه با دسته بندی گروه های 12 تا 15 نفره  به عنوان حلقه های صالحین گروه های جهادی کارهای تربیتی خوبی انجام گرفت گفت: جهادگران دانش آموز 9 روز در عرصه ها کار کردند و یک روز اردو بود که بازتاب خوبی در همه شهرستانها داشت.

وی بیان داشت: در برخی شهرستانها تفاهم نامه ای استانی با بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد کردیم و برای ساخت یادمان های شهدا کارهای خوبی انجام شد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان با بیان اینکه در قالب 250 گروه جهادی در تابستان 96 کار انجام شده است اظهارداشت: تنها قشری که اردوی 10 روزه پیوسته، کار مستمر و تربیتی را دنبال می کند؛ بسیج دانش آموزی است.

وی ادامه داد: از ابتدا تا انتهای طرح، بسیج دانش آموزی، بسیج سازندگی و آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها بر کار نظارت داشتند.

اردونی با بیان اینکه سهمیه عددی امسال طرح هجرت برابر 2 هزار و 680 نفر بود که این سهمیه محقق شد خاطرنشان کرد: در تمام شهرستانها بر اساس پیش بینی ها کار انجام شد منهای بیرجند در بخش خواهران که به میزان سهمیه کار انجام نشد.

وی ابراز داشت: دانش آموزانی که در دوره طرح هجرت سال های قبل بودند امسال استادکار بودند و دانش آموزانی که در فنی و حرفه ای و کاردانش مهارت و تخصصی دارند امروز می توانند یک باری از جامعه بردارند.

اردونی با بیان اینکه برطرف کردن بخشی از دغدغه های رهبر انقلاب و مسئولین در جهت اشتغالزایی نیز در نتیجه اردوهای جهادی صورت می گیرد متذکر شد: اگر بتوانند همه دانش آموزان در حین تحصیل مهارت فرا بگیرند و در طول تحصیل مستمرا با آن مهارت ها مانوس شوند نتیجه اش کار و اشتغال می شود.

وی بیان داشت: شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم تقارن پیدا کرد که ویژه مراسمی در مدارس با حضور مسئولین برگزار شد.

مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: در شروع سال تحصیلی به همه متولیان آموزشی توصیه کردیم که درس ها، عبرت ها و آزمون بزرگ عاشورا را به نسل جوان و نوجوان انتقال دهند و این مهمترین رسالت معلمان و به خصوص معلمان پرورشی است.

وی اظهارداشت: به مناسبت هفته دفاع مقدس بیش از 200 نفر از راویان دوران دفاع مقدس به مدارس در سطح استان اعزام شدند. 8 یادواره شهدا در مدارس داشتیم.

اردونی با بیان اینکه پنجمین سوگواره احلی من العسل در 11  شهرستان برگزار شد ادامه داد: در بیرجند با حضور دانش آموزان با هدف تبیین شخصیت قاسم ابن الحسن این مراسم معنوی برگزار شد.

وی با بیان اینکه اختتامیه اردوهای جهادی، سرکشی از خانواده شهدا و دیدار با ائمه جمعه در هفته دفاع مقدی برگزار شد افزود: بیش از 57 هزار دانش آموز در برنامه های متنوع هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم شرکت کردند .

مسئول بسیج دانش آموزی استان گفت: برگزاری جلسه دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر مدارس پیشگام در استان نیز دهه اول محرم برگزار شد.

وی با بیان اینکه گسست نسلی هدف امروز دشمن است خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت ها برای تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در همه اقشار بالاخص نسل جوان و نوجوان بهره بگیریم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها