خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی: در بحث صنایع و تولیدات اگر سرمایه گذاری لازم انجام شود و توسعه داشته باشد قطع به یقین مشکلات در حوزه اشتغال و تولیدات بومی نیز به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند.
کد خبر: ۸۹۳۸۰۰۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

علی اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین درخصوص معضلات اقتصادی جامعه و اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مهمترین نیازهای امروز جامعه طبق تاکیدات مقام معظم رهبری ایجاد اشتغال، رسیدگی به اوضاع معیشتی مردم و استفاده و به کارگیری از ظرفیت های داخل برای توسعه در تولیدات بومی است که منجر به اشتغال جوانان خواهد شد.
وی در ادامه افزود: در بحث صنایع و تولیدات اگر سرمایه گذاری لازم انجام شود و توسعه داشته باشد قطع به یقین مشکلات در حوزه اشتغال و تولیدات بومی نیز به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند.
قبادی تبیین کرد: اندیشمندان و صاحب نظران اقتصادی که یکی از بزرگترین معضلات شان عدم توجه مسئولین به تولید و اشتغال است چرا که مسئولان در پی فرجامی برای برجام بودند که البته حاصلی هم نداشته است. همین غفلت ها از مسائل داخلی از جمله مسئله اقتصاد و اختصاص دادن همه تمرکزها به موضوع برجام سبب این نارسایی ها در حوزه های مختلف شده است و تاثیر خود را به شدت نشان می دهد.
این کارشناس اضافه کرد: در حوزه کار و اشتغال می بایست فرهنگ سازی های لازم صورت گیرد و این امر به خصوص از رسانه ها ترویج پیدا کند و بسترهای کار همچون تجدید شدن و روی خط تولید برگشتن صنایع تبدیلی و سایر از این قبیل صنایع کوچک و زود بازده فراهم شود همچنین کارخانه های تولیدی با قوت بیشتر به کارشان ادامه دهند.
وی همچنین گفت: مدیریت واردات کالاهایی که مشابه شان در داخل تولید می شود می بایست کاهش یابد و همچنین مبارزه با قاچاق به خصوص قاچاق های سازمان یافته و لابی ها و ابعاد گسترده آن می تواند سبب رونق اقتصادی و تولید و اشتغال شود.
قبادی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات خصوصا در دولت یازدهم و دوازدهم آمارهای غیر واقعی و به دور از واقعیت است که مقام معظم رهبری در شهریور ماه سال جاری در دیدار با مسئولین و وزرا به آن تاکید داشتند.
وی ادامه داد: در این خصوص اقدامات لازم صورت نگرفته و همه چشم ها رو به برجام بوده و متاسفانه برای بکارگیری راه حل مناسب دیر شده و برای رفع آن دست به آمارسازی هایی می زنند که با واقعیت همخوانی ندارد آنچنان که سخنگوی دولت آماری می دهد و رئیس سازمان آمار همان آمارها را نقض می کند.
این کارشناس در بخش پایانی ابراز کرد: مسئولین به جای رفع مشکلات تنها آن را روی کاغذ و با آمارهای نادرست رفع می کنند که همین باعث تورم، بیکاری و قاچاق بی رویه می شود.
قبادی همچنین افزود: قصد دارند واقعیات ملموس جامعه را تنها با روی کاغذ آوردن رفع کنند و به مدت چهار سال از دولت یازدهم و چند ماهی که از دولت دازدهم می گذرد بهع همین روال گذشته و مسئولین، وزرا و دولت مردانظرفیت های داخل را فراموش کرده و تنها به توسعه دیپلماسی و سیاسی پرداخته اند.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها