دومین نشست مدیران عامل شرکت ها و موسسات تابعه سازمان تأمین اجتماعی به میزبانی بانک رفاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۳۸۰۰۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک رفاه، دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در این نشست که با حضور دکتر راعی قائم مقام سازمان تأمین اجتماعی، افخمی معاون اقتصادی این سازمان، مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت های تابعه و همچنین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک رفاه برگزار شد، با تشریح حیطه عملیات و مأموریت های سازمان تامین اجتماعی، گفت: امکان هم افزایی در یک سازمان اقتصادی و اجتماعی به نام سازمان تأمین اجتماعی، بی نظیر است و در این حوزه ظرفیت های بسیار ویژه ای وجود دارد.
وی با بیان اینکه هم افزایی و بهره گیری از توان متقابل در سازمان های بزرگ و پیچیده امری ضروری است، اظهار داشت: برای حرکت اثربخش باید تمامی شرکت ها و موسسات رویکرد هم افزایی را اتخاذ کنند.
دکتر نوربخش با بیان اینکه طی چهار سال گذشته اقدامات اثر بخشی برای بازگرداندن اعتماد عمومی به سازمان صورت گرفته، خاطر نشان ساخت: تاکنون در بخش های در مان و مستمری بگیران اقدامات خوبی انجام شده و نتایج مطلوبی هم حاصل شده است، اما در حوزه های بیمه و هم افزایی، نیاز به یک پوست اندازی است.
وی با تصریح اینکه در چهارساله دوم دولت تدبیر و امید، سازمان تأمین اجتماعی شاهد دگردیسی بسیاری خواهد بود، اظهار داشت: یکی از این تحولات، بی تردید حوزه هم افزایی بیشتر شرکت ها و موسسات تابعه سازمان است.
دکتر راعی قائم مقام سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم طی سخنانی با تأکید بر ضرورت هم افزایی شرکت ها و موسسات تابعه، گفت: باهم افزایی می توانیم اهداف ملی و اهداف سازمان تأمین اجتماعی را برآورده سازیم.
در ادامه این نشست دکتر سهمانی نیز طی سخنانی با تأکید برآمادگی کامل بانک رفاه در ارائه خدمات رقابتی به سازمان تأمین اجتماعی و شرکت های تابعه، گفت: بانک رفاه در تمامی بخش ها، از ظرفیت بسیار ویژه ای برای ارائه خدمات پولی و بانکی برخوردار است.
وی حوزه ارزی را یکی از این ظرفیت ها عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون بانک رفاه جزو بانک های پیشرو در حوزه عملیات ارزی است و پرتفوی کاملی از خدمات ارزی را در اختیار دارد.
دکتر سهمانی در ادامه با بیان اینکه بانک رفاه در حوزه بین الملل اقدام به ایجاد روابط کارگزاری بسیار کرده و هم اکنون بانک عامل در فایناس و ری فایناس است، گفت: علاوه بر استفاده از این ظرفیت، بانک رفاه آماده تأمین اعتبار از منابع ارزی خود نیز هست.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بانک رفاه یکی از بانک های عامل صندوق توسعه ملی است، افزود: بانک رفاه می تواند از منابع این صندوق برای طرح های عمرانی و زیر ساختی سازمان و شرکت های تابعه استفاده کند.
مدیر عامل بانک رفاه با تشریح نوآوری های مالی ایجاد شده توسط بانک رفاه، گفت: در این زمینه ابزارهای جدیدی ایجاد شده و بانک می تواند علاوه بر تامین مالی مورد نیاز شرکت های تابعه از طریق ابزارهای سنتی، از ابزارهای مدرن تامین مالی نیز استفاده کند.
دکتر سهمانی دیگر ظرفیت بانک رفاه را خدمات کارگزاری بانک عنوان کرد و افزود: بانک رفاه توانمندی بسیار مطلوبی در حوزه کارگزاری وبورس دارد و در این زمینه، می تواند نیازهای سازمان و شرکت های تابعه را برآورده سازد.
در این جلسه مواردی از جمله نظام بودجه برنامه ریزی متمرکز شرکت های تابعه، برگزاری مجامع و ارائه صورت های مالی و همچنین بررسی زمینه های ورود شرکت ها غیربورسی به فعالیت های بورس اوراق بهادار، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظرات