مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه رهبر فرزانه انقلاب خبر داد؛
مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه رهبر فرزانه انقلاب در جمع خبرنگاران از اجرای طرح «تکه تکه های قلب من با تو ای حسین» برای اولین بار در کشور در تبریز خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۸۰۹۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مسعود حاجی ابراهیمی، افزود: این طرح برای پیاده روی اربعین حسینی به منظور تجدید بیعت با آرمان های قیام سیدالشهدا(ع) و مکتب عاشورا از سوی موسسه قرآن و عترت آل طاها طراحی شده است.
وی اظهار کرد: در این طرح پنج هزار قطعه کاشی با ذکر ' لبیک یا حسین' تهیه شده تا زائران اربعین حسینی با دریافت آن ها از آرامستان های شهرداری تبریز و حمل آن تا کربلا این کاشی ها را متبرک به عطر حرم اباعبدالله الحسین کنند.
مدیر برنامه و محصولات فرهنگی معاونت فرهنگی بعثه رهبر معظم انقلاب یادآوری کرد: زائران پس از نوشتن دلنوشته، خواسته یا کلامی زیبا پشت این کاشی ها به عنوان تعهد درونی با سیدالشهدا، آن را تحویل آرامستان های شهرداری تبریز می دهند تا به عنوان قطعه ای از یک اثر بزرگ نمادین به عنوان یادمان شهری در گلزار شهدای این شهر نصب شود.
حجت الاسلام ابراهیمی، ادامه داد: این کاشی ها از سه رنگ فیروزه ای، لاجوردی و خاکی تشکیل شده و با قرار گرفتن در کنار هم کتیبه ای در ابعاد 3* 30 متر تحت عنوان ' السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین' به خط کوفی در قالب یادبود زائران اربعین ساخته می شود.
وی از زائران اربعین حسینی خواست برای ثبت نام در این طرح وارد سایت www.aletahaci.ir یا www.aramestan.tabriz.ir شوند تا علاوه بر ثبت نام برای تحویل این کاشی ها اطلاعات لازم در خصوص مسائل بهداشتی و آداب زیارت را از طریق پیامک تلفن همراه خود دریافت کنند.
مدیرعامل آرامستان های شهرداری تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه تاکنون حدود 15 هزار نفر برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده اند، گفت: این طرح با هدف بیعت دوباره با سید الشهدا و ایجاد جریان فضای فرهنگی در حوزه شهری با مشارکت فعال زائران اربعین حسینی در قالب ساخت یک اثر یادبود در مبلمان شهری اجرا می شود.
احد فلاحی افزود: ثبت نام در این طرح از 24 مهر امسال از طریق سایت های سازمان آرامستان های شهرداری تبریز و موسسه فرهنگی قرآن و عترت آل طاها آغاز شده و کاشی ها از 29 مهر تا 13 آبان در این سازمان به زائران تحویل می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها