خبرهای داغ:
توسط معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) اعلام شد
ویژه برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) طی نشست خبری توسط حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) تشریح شد.
کد خبر: ۸۹۳۸۱۰۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
علام ویژه برنامه‌های ماه صفر در حرم مطهر حضرت معصومه(س)
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات حضرت خدیجه (س) کتابخانه آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی طی چندین سال اخیر آثار و برکات بسیاری را به دنبال داشته است، اظهار کرد: در راستای ترویج و نشر معارف اهل بیت (س) نشر فرهنگ فاطمی با الگوبرداری از حضرت معصومه (س) به برپایی آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) اقدام کرده‌ایم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) اضافه کرد: موکب این آستان مقدس برای خدمت‌رسانی به زائران و هم‌افزایی با موکب‌های مختلف اربعین در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) به دنبال فراهم‌سازی زمینه مشارکت مردم در پذیرایی از زائران اربعین حسینی است، گفت: هزینه‌های مختلف موکب این آستان مقدس با کمک‌های خیرین دنبال می‌شود و موکب هیچ بار مالی بر دوش آستان مقدس نگذاشته است.

فلاحی به عنایت ویژه مراجع تقلید نسبت به فعالیت موکب آستان مقدس حضرت معصومه (س) اشاره کرد و ادامه داد: این شخصیت‌ها بیانات و تعابیر مختلفی نسبت به این موکب داشته‌اند که این بیانات شوق خادمان اربعین را زیادتر می‌کند؛ موکب این آستان مقدس با محوریت تلاش برای نشر معارف اهل بیت (س) طی دو سال اخیر برنامه‌های مختلفی را دنبال کرده است و امسال نیز سومین سال حضور خود را تجربه می‌کند.

وی از برگزاری ویژه برنامه شهادت حضرت رقیه (س) همزمان با سوم آبان‌ماه در شبستان نجمه خاتون با حضور بانوان یاد کرد و گفت: ویژه برنامه شهادت امام مجتبی (ع) نیز همزمان با چهار آبان‌ماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا محمدی برگزار می‌شود.

فلاحی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی مختلف برای زائرین ایرانی و غیر ایرانی اربعین تصریح کرد: روز شهادت امام رضا (ع) نیز خادمان حرم مطهر حضرت معصومه (س) از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم در قالب دسته عزاداری حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در روز شهادت پیامبر اسلام (ص) نیز قرائت زیارت از راه دور ایشان در دستور کار قرار گرفته است، این برنامه باید به عنوان یک فرهنگ عمومی توسط بخش‌های مختلف دنبال شود چرا که شخصیت پیامبر اسلام (ص) برای مسلمانان جایگاهی ویژه دارد.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی دسته‌جات عزاداری از شهرستان‌های مختلف به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) حرکت می‌کنند به همین علت برنامه‌ریزی مطلوبی برای میزبانی از این دسته‌جات انجام شده است.

وی یادآور شد: نمایشگاه واقعه‌نگاری اربعین حسینی نیز به عنوان یکی از برنامه‌های مهم مطرح است که با مشارکت موسسه آل‌البیت (ع) و محوریت احیاگران اربعین، پرده‌خوانی و پرداختن به شهدای مدافع حرم برپا می‌شود و عکس‌های منتخب در حوزه‌های مختلف مردمی، تاریخی و حرفه‌ای در این نمایشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی از برگزاری نمایشگاهی ویژه پیامبر اکرم (ص) در صحن صاحب‌الزمان (عج) یاد کرد و افزود: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «امر به معروف و نهی از منکر» و «با امام مهربان» با همکاری آستان قدس رضوی، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و سازمان اوقاف و امور خیریه در حال انجام است که امیدواریم اطلاع‌رسانی لازم در این راستا انجام شود تا مردم شرکت فعالی داشته باشند.

وی ارائه خدمات فرهنگی به اردو‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و زیارت اولی‌ها را از دیگر برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) برشمرد و گفت: برای تکریم زائران اربعین حسینی در قم نیز آستان مقدس با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است و با محوریت زائرسرای صحن امام جواد (ع) ارائه خدمات مختلف به آن‌ها دنبال می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها