مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله تأکید نمود:نتیجه استقامت و مقاومت سربلندی است، همانگونه که امام حسین (ع) در کربلا استقامت نشان دادند و این استقامت پایه ماندگاری و سربلندی اسلام شده است.
کد خبر: ۸۹۳۸۱۰۶
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛  حجت الاسلام عربپور مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ثارالله کرمان در مراسم تکریم ومعارفه مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در ناحیه زرنذ ضمن آرزوی داشتن زندگی و راه حسینی برای همه حضار، اظهار داشت: طبق آنچه که از روایات به دست می‌آید، هشت شرط برای بهشتی شدن وجود دارد که در ادامه به این هشت شرط اشاره خواهم کرد.

۱ - بهره وری درست از دنیا

حجت الاسلام عربپور گفت: منظور از بهره گرفتن از دنیا، دنیایی است که محل نزول ملائکه خدا بوده و دنیایی که محل پند و عبرت گرفتن است نه دنیایی که دنیاگران به آن می‌اندیشند؛ بنابراین اگر از دنیا بهره درست بگیریم و آنچه خدا خواسته را پیش ببریم یکی از شروط بهشتی شدن را پیموده ایم.

۲ - هوس ستیزی و مخالفت با نفس

عربپور با گفتن این مثال که هواپیما برای بلند شدن از زمین باید خلاف هوا حرکت کند تا بتواند بلند شده و پرواز کند وگرنه نمی‌تواند بلند شود و به زمین خواهد خورد، انسان هم برای اینکه بتواند بلند مرتبه شود باید خلاف هوا و هوس‌ها حرکت کند.

وی اظهار داشت: انسان‌ها کمپانی شهوات هستند و شهوت جنسی کوچکترین آنهاست و از طرفی شهوت جاه طلبی خطرناک‌ترین آن‌ها خواهد بود.

۳ - استقامت در راه حق

دکتر عربپور ابراز داشت: همه باید در هر لباس و ملتی که هستند، برابر مستکبران استقامت و مقاومت داشته باشند و بدانید که انتهای مقاومت پیروزی خواهد بود.

وی یادآور شد: اگر بنا بود از اول انقلاب سر تسلیم فرود آوریم، اکنون هیچ اثری از انقلاب نبود و اگر امام (ره) در مقابل طاغوت و حتی دوستان نادانش صبر و استقامت نمی‌کرد هرگز انقلاب موفق نمی‌شد.

وی افزود: نتیجه استقامت و مقاومت سربلندی است، همانگونه که امام حسین (ع) در کربلا استقامت نشان دادند و این استقامت پایه ماندگاری و سربلندی اسلام شده است.

۴ - شناخت ائمه حق و پیروی از آن‌ها

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ثارالله خاطرنشان کرد: اگر همه اعمال و عبادات را شبانه روز انجام دهیم، ولی بصیرت نداشته باشیم و از ائمه و، ولی فقیه پیروی نکنیم، هیچکدام مورد قبول قرار نخواهند گرفت.

وی افزود: اگر با ائمه اطهار (ع) در زمان خودشان مخالفت نشده بود، الان قطعا وضع دنیا اینگونه نبود.

وی اظهار داشت: تابعیت از، ولی فقیه در عصر غیبت، یعنی اطاعت از، ولی عصر (عج) و اطاعت از دیگر ائمه و این سلسله یعنی اطاعت از خداوند متعال و ائمه اطهار شیعه‌ای می‌خواند که عاری از بدعت باشد.

۵ - وارستگی از کبر

عربپور در این ارتباط گفت: ما نباید تکبر داشته باشیم و مَن مَن کنیم، حتی امام (ره) هیچ یک از موفقیت‌ها را نگفت من انجام داده ام همیشه می‌گفت: خدا خواسته که انجام شده است.

وی افزود: اگر انسان کبر و غرور را از زندگی شخصی و از کارش دور کند، موفق و پیروز خواهد شد.

۶ - وارستگی از گناه

حجت الاسلام عربپور شرط ششم برای بهشتی شدن را دوری از گناه دانست و گفت: ما روزانه انواع گناهان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فردی در خفا انجام میدهیم که همه این‌ها ساحت مقدس انسان را آلوده می‌کند بعد می‌گوییم که چرا نسبت به یکدیگر بدبین و بد اخلاق هستیم.

وی ادامه داد: خدا ما را خلق کرده است که با دوستان خدا دوست و با دشمنان خدا دشمن باشیم. یکی از چیز‌هایی که دشمن از آن خوشحال می‌شود، گناه تفرقه است.

وی افزود: از تفرقه حوزوی دانشگاهی، روحانی و سپاهی، تفرقه‌های جناحی و دیگر تفرقه‌ها هیچ کس جز دشمن سود نخواهد برد.

عربپور با اشاره به اینکه اگر در شهر زرند تفرقه باشد سودش را دشمن خواهد برد، اظهار داشت: ما باید مراقب باشیم که جای دوستان را با دشمنان عوض نکنیم؛ کسانی که در فتنه ۸۸ بین مردم تفرقه و افساد ایجاد کردند جایگاهی در بین مردم و انقلاب ندارند و با کسانی که آمریکا برایشان کف و سوت زده است نمی‌شود آشتی کرد.

وی خاطرنشان کرد: توبه کردن از گناه تفرقه از همه توبه‌ها سخت‌تر خواهد بود چرا که باید بصورت عمومی و با عذرخواهی از همه صورت گیرد.

وی به نقش مهم امام جمعه هم اشاره کرد و گفت: نباید انتظار داشته باشند که امام جمعه بشود امام الخاص، بلکه امام جمعه امام الناس است و مانند ابر بهاری بر همه می‌بارد و بارشش هم باعث طراوت در کل جامعه است.

انجام فرائض و واجبات

دکتر عربپور گفت: نماز کلید رحمت الهی و کلید همه مشکلات است و وقتی به نماز می‌ایستیم خدا ما را مستقیم و بدون کد می‌بیند.

وی تصریح کرد: نماز اول وقت را با هیچ چیز عوض نکنید حتی با میدان جنگ با دشمن؛ نمازی که سیدالشهدا ظهر عاشورا خواند تمام دنیا را روشن کرده است.

۸ - تقوا گرایی

وی اظهار داشت: وقتی انسان تقوا داشته باشد همه شدائد برایش آسان می‌شود و اگر تقوا داشته باشیم مورد عنایت ویژه خداوند قرار خواهیم گرفت.



حجت الاسلام عربپور در ادامه سخنان خود، به موضوع مراسم پرداخت و ابراز داشت: حجت الاسلام کاشفی قریب دو سال در ناحیه مقاومت سپاه زرند حضور داشتند و فعالیت‌های بسیاری را صورت دادند که از زحمات این بزرگوار قدردانی می‌کنیم و وی اکنون مسئولیتی در حوزه دانشجویی استان را برعهده خواهد گرفت.

وی افزود: حجت الاسلام محمد ایزدی که از بومی‌های این شهرستان نیز هستند به عنوان مسئول جدید دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه زرند معرفی و مشغول به کار خواهند شد که برای وی نیز آرزوی موفقیت داریم.





ارسال نظرات