قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت تقویت ارزش دلار به کمترین میزان دو هفته گذشته کاهش یافت و هر اونس به 1275.84 دلار معامله شد.
کد خبر: ۸۹۳۸۱۲۱
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  با تقویت ارزش دلار به بالاترین رقم 3 ماه گذشته در برابر ین به علت پیروزی حزب حامی سیاست‌های پولی انبساطی در پارلمان ژاپن، قیمت طلا به کمترین رقم در 2 هفته گذشته رسید.

هر اونس طلا در بازارخای جهانی با 4.63 دلار کاهش 1275.84 دلار معامله شد. طلا در ساعات اولیه امروز کمترین رقم از 6 اکتبر برابر با 1243.80 دلار را ثبت کرد.

یوچی ایکمیتزو، تحلیلگر بانک آی‌سی‌بی‌سی استاندارد در توکیو گفت: «این حرکت قیمتی تنها به دلیل تقویت دلار است... هفته گذشته خبری در مورد کره شمالی یا موارد دیگر نبود. اگر اخباری منتشر می شد، قیمت طلا احتمالا تقویت می‌شد اما در حال حاضر مردم فقط دلار را رصد می‌کنند.»

خطرهای ژئوپلتیکی می‌تواند تقاضا برای دارایی‌های امنی نظیر طلا و ین ژاپن را افزایش دهد.

به گفته رسانه‌های ژاپنی، ائتلاف حزب لیبرال دموکراتیک، حزب شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن توانست 312صندلی از 465صندلی پارلمان این کشور را از آن خود کند و این به معنای ادامه سیاست‌های بیش از حد انبساطی برای مدت طولانی‌تر است.

همچنین ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی به علت افزایش ارزش اوراق قرضه آمریکا و همچنین پیشرفت در برنامه اصلاحات مالیاتی افزایش یافت.

در عین حال، ترامپ در نظر دارد تا جرمی پاول و جان تیلور، اقتصاددان دانشگاه استفورد را به عنوان دو مقام ارشد فدرال رزرو انتخاب کند.

پاول از تیلور که طرفدار افزایش نرخ بهره است، سیاست‌های ملایم‌تری دارد. مهلت ریاست جانت یلن، در ماه فوریه به پایان می‌رسد.

ارسال نظرات