معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی دو موکب در شهر کربلا و یک موکب در نجف ویژه بانوان راه‌اندازی می‌شود، گفت: ۳۰ نفر مُبلغه در این موکبها مستقر هستند.
کد خبر: ۸۹۳۸۱۳۳
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ لاله افتخاری پیش از ظهر امروز در نشست تشریح برنامه‌های حوزه بانوان در حماسه اربعین درباره برنامه‌های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی دو موکب در شهر کربلا و یک موکب در نجف ویژه بانوان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: 30 نفر مُبلغه جهت روایتگری، مخاطب‌شناسی و آموزش فِرق و مذاهب انحرافی در این موکبها مستقر هستند و همچنین تعدادی از اساتید قرآنی سخنرانها و خادمان بانوان جهت خدمت‌گذاری در موکبها مستقر هستند.

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با اشاره به تعاملات بین‌المللی و نشست با قرآنیان کشور عراق گفت: موکبهای ویژه بانوان در ایام اربعین از سیزدهم و چهاردهم آبان تا یک روز بعد از اربعین حسینی در عراق به خدمت‌رسانی به زائران می‍پردازند.

افتخاری با بیان اینکه رسالت حضرت زینب اطلاع‌رسانی و خبررسانی پیام عاشورا به مخاطبان تا قیامت بود، تصریح کرد: اگر امروز خبری از اربعین و عاشورا دریافت می کنیم، حاصل اقدامات حضرت زینب (س) است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب در انتقال پیام عاشورا الگوی اسلامی را به ما نشان دادند، گفت: اگر پیامهای قیام امام حسین (ع) را از ابتدای حرکت بررسی کنیم به همان حرکت حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا در زمان اسارت و در مقابل دشمن می‌رسیم.

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با اشاره به اقتدار زینبی، دشمن‌شناسی و مخاطب‌شناسی حضرت زینب (س) تاکید کرد: اگر در روز عاشورا امام حسین (ع) نقش‌آفرینی می‌کنند بعد از این واقعه حضرت زینب (س) هستند که باید پیام عاشورا را برسانند و با بصیرتی که داشتند، حقایق را آشکار کردند.

افتخاری با بیان اینکه اگر امروز محرم و صفری وجود دارد وام‌دار تقسیم کار، شناخت و بصیرت حضرت زینب (س) نسبت به رسالت خود است، گفت: در این راستا ستاد مرکزی اربعین شورای راهبری فعالیت بانوان را ذیل کمیته فرهنگی آموزشی اربعین ایجاد کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه نقش بانوان باید در پیاده‌روی اربعین و گسترش تعمیق این فرهنگ در نظر گرفته شود، ضروری است بانوان حاضر در این راه، زینبی شوند و همرنگ حضرت زینب (س) عمل کنند.

به گزارش تسنیم،معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با بیان اینکه چهار کمیته در ستاد مرکزی اربعین تشکیل شده است که سه کمیته آن فعالیتهای پشتیبانی را انجام می دهند، گفت: کمیته فرهنگی آموزشی اربعین وظیفه برگزاری همایشها، آموزشها، تولید محتوا، رسانه و فضای مجازی را دارد.

افتخاری با بیان اینکه ما در شورای راهبری فعالیت بانوان سه معاونت هماهنگی و اجرا و امور استانها و تبلیغ را ایجاد کردیم، افزود: همچنین گروه رسانه‌ و فضای مجازی، ایثار، شهادت و گروه قرآنی را در این شورا ایجاد کردیم.

اربعین برشی از زمان و قطعه‌ای از بهشت

وی با اشاره ظرف زمانی و مکانی اربعین افزود: اربعین یک برش از زمان و قطعه‌ای از بهشت به لحاظ مکانی است و باید از این فرصت بهره کافی را ببریم.

معاون امور بانوان کمیته فرهنگی آموزشی اربعین با بیان اینکه ارائه مشاوره، سبک زندگی زینبی، آموزش احکام و طرح نایب‌الشهید و زندگی قرآنی در موکبهای بانوان انجام می‌شود، یادآور شد: نشست‌های علمی و تخصصی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با حضور اساتید ممتاز در این خصوص برگزار شده است.

ارسال نظرات