مبادلات تجاری ایران و قزاقستان از سطح پایینی برخوردار است

استاندار مازندران در نشست سازمان همکاری شانگهای گفت : جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان از لحاظ سیاسی روابط خوبی با یکدیگر دارند ، ولی سطح مبادلات تجاری بین 2 کشور پایین است.
کد خبر: ۸۹۳۸۱۵۰
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، استاندار مازندران در نشست سازمان همکاری شانگهای گفت : جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان از لحاظ سیاسی روابط خوبی با یکدیگر دارند ، ولی سطح مبادلات تجاری بین 2 کشور پایین است.

ربیع فلاح افزود : برای ارتقا سطح مبادلات تجاری بین کشورهای ایران و قزاقستان، نیاز به شناسایی ظرفیت‌های همکاری در بین استان‌ها داریم.

وی بیان کرد: روابط میان مازندران با استان‌های منگستائو و قیزیل آوردا قزاقستان در حال گسترش است و باید این روابط به سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی دو طرف ختم شود و این زمینه در مازندران برای همکاری وجود دارد.

استاندارمازندران راه اندازی شبکه ریلی سراسری ایران - ترکمنستان - قزاقستان و برخورداری مازندران از سه بندر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر را از زیرساخت‌های مهم برای گسترش روابط دانست و خواهان بهره‌گیری از این زیرساخت‌ها برای گسترش مبادلات میان دو طرف شد.

فلاح با اشاره به امضا تفاهم‌نامه دو جانبه بین استان‌های مازندران و قزل آوردا، گفت: باید بستری فراهم شود تا این تفاهمنامه‌ها به مرحله اجرا برسد و اجرایی شدن آن نیازمند عزم مسئولان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار