رئیس مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی:
رئیس مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: 2000 نمونه خون بند ناف در در مرکز جهاددانشگاهی اراک ذخیره‌سازی شده است.
کد خبر: ۸۹۳۸۱۶۳
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اصغر غفاری‌زاده رئیس مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی در نشست تخصصی با متخصصان زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه از کل موالید شهری تنها یک درصد ذخیره‌سازی خون بندناف صورت می‌گیرد، گفت: این میزان از میانگین که می‌بایست 1.5 درصدی بسیار پائین تر است.

وی شرایط اقتصادی را یکی از دلایل در کمبود ذخیره‌سازی خون بندناف دانست و گفت: عمده‌ترین علت پائین بودن این آمار عدم اطلاع‌رسانی مناسب به افراد مراجعه کنند است و در این زمینه متخصصان زنان بایستی بیشترین نقش را در بحث اطلاع‌رسانی و آگاهی داشته باشند.

غفاری‌زاده با بیان اینکه روزانه بین 70 تا 80 موالید در سطح استان صورت می‌گیرد، گفت: تا به امروز 2 هزار نمونه خون بند ناف معادل سالانه 160 نمونه در این مجموعه ذخیره‌سازی صورت گرفته است که با توجه به وقوع روزانه 70 تا 80 زایمان در استان مرکزی می توان ذخیره‌سازی نمونه‌ها را افزایش داد.

رئیس مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط استان مرکزی و آمار بالای انواع سرطان در این استان، با ذخیره‌سازی خون بند ناف می‌توان در آینده در درمان بخشی از سرطان به کمک سلول های بنیادی خون بند ناف موثر عمل کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات