نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

احیای فرهنگ زکات در جامعه باعث ریشه‌کنی فقر می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: در جهت احیای زکات و ادای آن اعم از واجب و مستحبی بایستی قدم‌های بلندی برداشته شود چراکه زکات از دستورات دین اسلام است و یکی از مولفه‌های پررنگ ریشه‌کن شدن فقر در اسلام به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۹۳۸۱۶۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و رئیس شورای زکات این استان در نخستین جلسه شورای زکات این استان در سال جاری با اشاره به موارد مهم در زمینه زکات گفت: موضوع زکات، اهداف عالیه آن و روش‌های اقدامی در امر زکات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای احیای زکات در جامعه گفت: در جهت احیای زکات و ادای آن اعم از واجب و مستحبی بایستی قدم‌های بلندی برداشته شود چراکه زکات از دستورات دین اسلام است و یکی از مولفه‌های پررنگ ریشه‌کن شدن فقر در اسلام به شمار می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ترویج فرهنگ پرداخت زکات در راستای یاری رساندن به نیازمندان باید از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و دیگر دستگاه‌های حمایتی در جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی احیای زکات را جامعه امروز ضروری دانست و گفت: احیای زکات از این جهت که کاربردهای آن در جامعه بسیار حائز اهمیت است امری واجب محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همنوع دوستی و نیکی به دیگران در تمامی ادیان مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: زکات به مثابه خونی است که به پیکر جامعه تزریق می‌کنیم و می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه را با آن برطرف کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بر راه‌اندازی صندوقی ویژه زکات در استان سفارش کرد و تصریح کرد: اگر چنین صندوقی در استان شکل بگیرد که منابع آن از محل زکات واجب، مستحبی، زکات فطریه، رد مظالم و... تامین شود، خود ظرفیتی عظیم برای انجام کار خیر و رفع مشکلات نیازمندان خواهد بود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی در پایان به سفر تیلرسون به ریاض هم اشاره و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام اسلامی هرگز دست از توطئه‌ علیه ایران دست بر نمی‌دارند و هر روز بر توطئه‌های خود در منطقه می‌افزایند. باید هوشیارانه در مقابل این توطئه‌ها بایستیم و بهترین کار هم نوگرایی، نوپرستی، دوستی با یکدیگر، وحدت، همنشینی و تفاهم و ... است که دست خدا با جماعت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار