پرهیز از موازی کاری و نگاه سلیقه ای در حوزه فرهنگ استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر پرهیز از موازی کاری و نگاه سلیقه ای در حوزه فرهنگ تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۳۸۲۳۶
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای فرهنگ عمومیپرهیز از موازی کاری و نگاه‌های سلیقه‌ای در حوزه فرهنگ استان گفت: تعدد کانون‌های تصمیم گیری و دستگاه‌های فرهنگی و همچنین موازی کاری موجب ناکارآمدی برخی برنامه‌ها و محقق نشدن اهداف فرهنگی شده است.

محمدعلی احمدی با اشاره به اینکه جامعه در حال گذار و تحت سیطره و نفوذ زندگی ماشینی، با چالش‌های بزرگ فرهنگی مواجه است افزود: اهمیت و تاثیر کار فرهنگی نه تنها کمتر از فعالیت‌های اقتصادی نیست بلکه از جهاتی حساس‌تر و مهم‌تر است.

وی نقش شورای فرهنگی به عنوان کانون تصمیم گیری نظارت و سیاست گذاری در حوزه فرهنگ را بسیار مهم و حساس توصیف کرد و گفت: این شورا با رصد، مطالعه دقیق و نگاه علمی به مسایل فرهنگی استان برنامه جامع و نقشه راهی برای توسعه فرهنگی اتخاذ کند.

احمدی اظهارداشت: در دنیایی امروز که زندگی مردم متاثر از فضای مجازی و اینترنت است با روش‌های سنتی نمی‌شود فرهنگ را مدیریت کرد.

امام جمعه یاسوج در این نشست گفت: به رغم فعالیت‌ها و اقدامات گسترده، اما هنوز محرومیت‌هایی در حوزه‌های فرهنگی وجود دارد.

ججت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: شورای فرهنگ عمومی تاکنون نشست‌های متعدد را برگزار و مباحث مهمی را نیز بررسی و تصویب کرده، اما تصیمات و خروجی این نشست‌ها عملیاتی نشده و به همین دلیل آثارش ملموس و نتیجه بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ریزی و اقدام دچار تکرار مکررات موازی کاری شده ایم گفت: با گذشت چندین سال و نشست‌های متعدد هنوز شرح وظایف و رسالت این نشست برای برخی‌ها معلوم نیست و برای شورای فرهنگ عمومی نقشه راهی تعریف نشده و خروجی ان معلوم نیست.

در این نشست نام گذاری بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی در حال ساخت یاسوج مطرح شد که براساس مصوبه شورا از دستور کار شورا خارج و تعین تکلیف آن به ستاد نام گذاری اماکن و معابر عمومی استان واگذار شد.

دانشگاه علوم پزشکی استان با استناد به مصوبه شورای اسلامی دور سوم شهر یاسوج نام بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهید جلیل را اعلام کرده که با اعتراض برخی از شهروندان مواجه شده است.

معترضان ادعا می‌کنند، چون بیمارستان در محله دولت آباد واقع و زمین آن هم از سوی ساکنان اهدا شده به همین دلیل باید به بیمارستان شهدای دولت آباد تغییر نام یابد.

هدایتخواه از اعضای شورای فرهنگ عمومی هم این ادعا را نابجا و غیر منطقی دانست و گفت: هنوز ادعای اهدای زمین معلوم نیست.
نماینده سابق بویر احمد و دنا درمجلس شورای اسلامی افزود: این اظهارات نظر همه اهالی دولت آباد نیست و نباید تحت تاثیر فشار روانی عده‌ای نام شهید جلیل از سر در بیمارستان حذف شود.

وی افزود: با این حال این مسئله در یکی از نشست‌های شورای فرهنگ عمومی تعیین تکلیف شد و طرح دوباره ان درست نیست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هم گفت: نام گذاری اماکن عمومی وظیفه این شورا نیست، اما این مسئله بنا به ضرورت و لاینحل ماندن آن دو باره در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت.

رضا دهبانی پور افزود: اخلاق مداری، گفتمان سازی، اقتصاد مقاومتی، انضباط اجتماعی، سبک سالم زندگی از الویت‌ها و راهبرد‌های مهم شورای فرهنگ عمومی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار