مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مطالب نماینده بویراحمد و دنا مبنی بر ضعف آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت واکنش نشان داد.
کد خبر: ۸۹۳۸۲۴۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷
غلام محمد زارعی در مراسم افتتاحجوابیه مدیر مخابرات استان به نماینده مجلس پروژه آبرسانی به روستای “رهمالی” در شهرستان بویراحمد با گلایه به وضعیت آنتن دهی موبایل در روستا‌ها و نارضایتی مردم در عدم آنتن دهی موبایل گفت: با وجود چنین وضعیت آنتن دهی در روستا‌ها یک راه می‌ماند و آن هم اقدامی همچون فتوای تاریخی میرزای شیرازی برای تحریم تنباکو است به طوریکه اگر همه مردم گوشی‌های موبایل و تلفن‌های خود را بشکنند و مخابرات را تحریم کنند تا دیگر مشتری نداشته باشند آنگاه مجبور می‌شوند بهترین خدمات را برای مردم در نظر بگیرند.

مدیرمخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد نیز به انتشار این خبر در رسانه‌ها واکنش نشان داده و در این خصوص جوابیه‌ای صادر کرد.
شرکت مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد در جوابیه خود آورده است: در پاسخ به خبر مربوط به نارضایتی نماینده مردم شهرستان‌های بویر احمد و دنا در خصوص عدم آنتن دهی تلفن همراه و مشکلات اینترنتی روستا‌ها وشهر‌ها به اطلاع مردم شریف استان می‌رساند مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد از نیمه دوم سال ۹۵ تاکنون موفق به اجرا وراه اندازی کردن تجهیزات ۴ G؛ و ۳G در ۱۱۰ سایت درتمام شهر‌های استان کرده است.
در یک ماه آینده نصب تکنولوژی ۳G و ۴ G. در ۳۱ سایت نقاط شهری کوچک و روستا‌های پر جمعیت استان از جمله چیتاب، لوداب، مارگون، پاتاوه، ده شیخ، دزدک، شترخون، بیاره، چم بلبل، کینه باشت، سربیشه، لیشتر، قلعه رئیسی، سرفاریاب، دیشموک و سوق در دستور کار قرار دارد.
در بخشی از پیام مخابرات استان آمده است: استان در بحث وضعیت شبکه ارتباطات سیار در رده‌های برتر کشوری قرار دارد، گرچه از سال‌های گذشته تاکنون، سرقت ازسایت‌ها، تجهیزات و اماکن مخابراتی خسارات جبران ناپذیری را به شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی به ویژه به روستا‌ها وارد کرده است و مخابرات منطقه نیز برحسب رسالت ذاتی خود و برای رفاه حال مردم شریف استان در کم‌ترین زمان ممکن اقدام به راه اندازی سایت‌های مورد سرقت، کرده است.
پایداری شبکه پوشش جاده‌ای استان بر اساس شاخص سازمان تنظیم مقررات رادیویی برقرار است و گا‌هی حفاری و خاکبرداری‌های کنار جاده‌ای منجر به قطع فیبر نوری سایت‌ها می‌شود. تا حل شدن آن از سوی همکاران، شاهد ناپایداری ارتباطی درآن محور هستیم.
در این گزارش آمده است: نقاط روستایی که تاکنون ارتباط نداشته جزو تعهدات مخابرات منطقه نبوده (به عنوان نمونه روستای راهمالی) اداره کل فناوری ارتباطات در قالب طرح USO موظف به برقراری ارتباط جهت این روستا‌ها می‌باشد که درسفر اخیر مقام عالی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات نیز به این مهم اشاره شد، امید می‌رود نماینده دلسوز و فهیم شهرستان‌های بویراحمد و دنا که اقدامات موثری جهت حوزه انتخابیه خود برداشتند رایزنی‌های لازم جهت تخصیص اعتبارات ازطریق وزارت ارتباطات داشته باشند تا نهاد‌های متولی بتوانندنسبت به طراحی تجهیزات و ایجاد بستراینترنت پرسرعت اقدام کنند.
روستای راهمالی نیز دارای مرکزتلفن ثابت ۲۵۶ شماره‌ای است و تجهیزات ADSL آن نصب و درحال کاربوده و مردم شریف آن روستا نیز ازآن استفاده می‌کنند و ارتباط موبایلی آن نیز از طریق سایت بیاره انجام می‌گیرد تا یک ماه دیگر ۳G آن راه اندازی می‌شود.
ارسال نظرات