سید ساجد یعقوبی
معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل مطرح كرد:
سه ميليارد و 500 ميليون تومان تسهيلات كارگشايي در شش ماهه نخست سال‌جاري به دو هزار نفر از مددجويان تحت حمايت كميته امداد و افراد نيازمند استان اردبيل پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۹۳۸۲۶۱
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

بهره‌مندي مددجويان اردبيلي از 3.5 ميليارد تومان تسهيلات كارگشايي

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عليرضا حسين نژاد، معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه حدود سه‌ ميليارد و 500 ميليون تومان در قالب تسهيلات كارگشايي در شش ماهه نخست سال‌جاري براي رفع مشكلات ضروري خانوار تحت حمايت و افراد نيازمند اين استان پرداخت شده است، گفت: پرداخت تسهيلات كارگشايي يكي از راهكارهاي مهم كميته امداد براي كاهش مسائل و مشكلات اقشار آسيب پذير است كه به صورت كاملا قرض الحسنه در اختيار آنها قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اينكه دو هزار نفر از مددجويان تحت حمايت و افراد نيازمند اين استان با دريافت تسهيلات كارگشايي توانستند بخشي از گرفتاري‌‌هاي خود را برطرف كنند، افزود: تسهيلات قرض الحسنه كارگشايي براي رفع مشكلات درماني، تعمير و مقاوم سازي مسكن، تأمين جهيزيه، تهيه لوازم اساسي منزل و ساير نيازهاي ضروري اقشار آسيب پذير پرداخت ‌مي‌شود تا وضعيت معيشتي آنها را بهبود دهد.

حسين نژاد با اشاره به اينكه بيش از 600 خانوار غيرتحت حمايت نيازمند اين استان نيز از تسهيلات كارگشايي بهره‌مند شده‌اند، بيان كرد: بسياري از مشكلات اقشار آسيب پذير در صورت تشخيص به موقع با پرداخت وام قرض الحسنه قابل رفع است كه اگر به موقع به مسائل آنها رسيدگي نشود، موجب پيچيدگي مشكل خواهد شد.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد اين استان با بيان اينكه پس از بررسي و تاييد نيازمندي متقاضيان، آنها از وام كارگشايي بهره‌مند مي‌شوند، گفت: تسهيلات كارگشايي به مددجويان واجد شرايط و بر اساس اولويت بندي نوع نياز آنها پرداخت مي‌شود تا در سريع‌ترين زمان ممكن گرهي از مشكلات خانوار بي‌بضاعت بگشايد.

وي با اشاره به اينكه راه‌اندازي «صندوق امداد ولايت» يكي از مهم‌ترين فعاليت‌هاي كميته امداد در عرصه ترويج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه است، بيان كرد: هر چقدر سپرده‌گذاري خيران و نيكوكاران در اين صندوق بيشتر شود به همان ميزان مي‌توانيم به خانوار تحت حمايت و افراد مستمند اين استان تسهيلات كارگشايي پرداخت كنيم.

حسين نژاد با بيان اينكه «صندوق امداد ولايت» با هدف پرداخت تسهيلات قرض الحسنه با شرايط آسان به خانوار تحت حمايت كميته امداد و اقشار آسيب پذير اين استان راه‌اندازي شده است، افزود: درصدد هستيم با ترويج سنت‌هاي حسنه اسلامي در زمينه قرض الحسنه، گام‌هاي بلندتري را براي دستگيري از فقرا و نيازمندان اردبيل برداريم.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد اين استان با اعلام اينكه بيشترين مراجعه مددجويان اردبيل براي دريافت تسهيلات كارگشايي به علت رفع مشكلات معيشتي است، گفت: از خيران و نيكوكاران استان خواستاريم با سپرده‌گذاري در «صندوق امداد ولايت»  بيش از پيش اين نهاد را در دستگيري از فقرا و نيازمندان اين استان ياري كنند.

ارسال نظرات