مسئول هیئت امنای موکب‌العباس لرستان گفت :ارائه خدمات به زائران حسینی را یک کار دلی می‌دانیم چراکه افرادی در قالب خادمان امام حسین(ع) در موکب فعالیت می‌کنند که از نظر حقوقی جایگاه بالایی دارند، اما خدمت‌رسانی به زوار حسینی را برتر از موقعیت دنیوی خود می‌دانند.
کد خبر: ۸۹۳۸۳۰۲
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، علی جهانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت : موکب‌العباس(ع) لرستان، به عنوان تنها موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مسیر بازگشت زوار، با عنایت ویژه امام حسین(ع) سابقه‌ای سه ساله دارد، که از سه روز قبل از اربعین حسینی تا 8 روز بعد از اربعین حسینی در کیلومتر 10 جاده خرم‌آباد به اندیمشک، جنب پلیس راه جنوب خرم‌آباد، برپا می‌شود.

وی افزود: این موکب ازجمله موکب‌های منحصر به فرد از نظر نحوه مدیریت و زمان برپایی است، چراکه این موکب به صورت هیئت امنایی و مدیریت مردمی اداره شده و تنها موکب استان و از معدود موکب‌های کشور است که در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی به خدمت‌رسانی به زوار می‌پردازد.

مسئول هیئت امنای موکب‌العباس لرستان عنوان کرد: موکب‌العباس لرستان، فعالیت خود را از اربعین 94 با جمع شدن شماری از عاشقان راه امام حسین علیه‌السلام خادمان زائران این امام همام، آغاز کرد و از همان ابتدا در مسیر بازگشت زائران برپا شد، چراکه اعتقاد ما بر این است که زائران اربعین حسینی در راه بازگشت نیز به خدمت گرفتن نیاز دارند، بنابراین موکب‌العباس(ع) لرستان، با پشتوانه مردمی که دارد، خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را 3 روز قبل از اربعین حسینی آغاز کرده و تا 8 روز بعد از اربعین، به مدت 11 روز، به ارائه خدمات خود، ادامه می‌دهد.

وی بیان کرد: یکی از افتخارات موکب‌العباس لرستان این است که توسط خود مردم ایجاد شده و به صورت هیئت امنایی و توسط جوانان هیئتی همین دیار مدیریت می‌شود.

جهانی گفت: همچنین هزینه‌های این موکب نیز توسط خود مردم تامین می‌شود، در سال جاری نیز به دستور ستاد عتبات عالیات به عنوان یک موکب مردمی تحت عنوان موکب‌العباس لرستان، ثبت شده است.

مسئول هیئت امنای موکب‌العباس خاطر نشان کرد: اکثر موکب‌های مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی، برای خدمات‌رسانی به زائران در مسیر رفت برپا می‌شوند و در مسیر برگشت موکب‌های کمتری وجود دارد و از طرفی در مسیر بازگشت خستگی مفرطی زائران را در بر می‌گیرد، ما احساس کردیم برپایی موکب در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی، ضرورت بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: می‌توان گفت موکب‌العباس لرستان، تنها موکب مسیر جنوب به شمال کشور است، که در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی قرار دارد.


مسئول هیئت امنای موکب‌العباس لرستان افزود: ارائه خدمات به زائران حسینی را یک کار دلی می‌دانیم چراکه افرادی در قالب خادمان امام حسین(ع) در موکب فعالیت می‌کنند که از نظر حقوقی جایگاه بالایی دارند، اما خدمت‌رسانی به زوار حسینی را برتر از موقعیت دنیوی خود می‌دانند.

جهانی گفت: خدمت‌رسانی در موکب‌العباس لرستان به صورت 24 ساعته بوده و علاوه بر خدمات رفاهی مانند پذیرایی صبحانه، ناهار و شام،خدمات درمانی و بهداشتی و دیگر خدمات که جنبه رفاهی دارد، خدمات فرهنگی نیز در این موکب اجرا می شود.

وی اظهار داشت: موکب‌العباس(ع) لرستان، طی سال گذشته به بیش‌از 350 هزار نفر از زائران حسینی در راه بازگشت، خدمات رسانی انجام داده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، با کمک مردم همیشه در صحنه و عاشق و دوستدار اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، به بیش‌از نیم میلیون نفر از زوار حسینی در راه بازگشت، خدمات رفاهی، بهداشتی و فرهنگی ارائه شود.

مسئول هیئت امنای موکب‌العباس لرستان تصریح کرد: با توجه به اینکه موکب در مسیر بازگشت برپا می‌شود، دنبال کار ویژه‌ای هستیم، یکی از خدمات فرهنگی که توسط مبلغین، که به صورت خودجوش پای کار آمده اند، انجام می‌شود، برپایی غرفه "چگونه مبلغ اربعین باشیم" است.

جهانی در ادامه با اشاره به دیگر خدمات موکب‌العباس در ایام اربعین حسینی، افزود: خدمات موکب‌العباس لرستان به صورت 24 ساعته به زوار اربعین حسینی ارائه می‌شود، در این راستا خوابگاهی با ظرفیت بالا و تامین وسیله گرمایشی مورد نیاز، برای اسکان شبانه مسافران فراهم شده‌است.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود شامل اقلامی مانند برنج، عدس، گوشت و مرغ، خرما، تخم مرغ، قند و شکر، روغن، چای و ظروف یکبار مصرف را با هماهنگی با شماره 09161612297 به انبار موکب تحویل دهند.

مسئول هیئت امنای موکب‌العباس لرستان گفت: همچنین مردم می‌توانند نذورات خود را شخصاً با حضور در محل موکب به مسئولان تحویل دهند، که در این صورت خود آنها نیز از نزدیک با محیط موکب آشنا شده و می‌توانند در زمان اندک حضور خود در محل، به خدمت رسانی به زوار بپردازند.

جهانی افزود: باتوجه به اینکه موکب‌العباس لرستان مردمی بوده، تمام دوستداران امام حسین(ع)، با هر تخصصی می‌توانند جهت خدمت رسانی به زوار به عنوان خادم یا یاری گر در موکب حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ز
ارسال نظرات