خبرهای داغ:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: صاحبان مشاغلی که به مزاحمت های شغلی خود برای سایر شهروندان توجه نداشته و تذکرات ارائه شده از سوی مسوولان امر را نادیده بگیرند باید منتظر پلمپ مغازه خود باشند.
کد خبر: ۸۹۳۸۳۱۷
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، برخی از مشاغل که در هسته مرکزی شهر وجود دارد مانند مراکز خدمات دهی موادغذایی، بستی فروشی ها و فست فودها در چگونگی وضعیت بار ترافیکی معابر هسته مرکزی شهر نقش مهمی برعهده دارند.
علاوه بر هسته مرکزی شهر در محدوده هایی از شهر که این مجتمع ها و مارکز فعالیت می کنند اگر ساماندهی صحیحی از سوی صاحبان مشاغل وجود نداشته باشد قطع به یقین شاهد افزایش بار ترافیکی معابر آن محجدوده از شهر خواهیم بود.
مشکلات عدیده ای هم که افزایش بار ترافیکی برای شهروندان ایجاد می کند برکسی پوشیده نیست بنابراین لازم است صاحبان این نوع مشاغل با مجموعه مدیریت شهری همکاری لازم را داشته باشند تا با روان سازی جریان ترافیک در معابر سطح شهر بتوانیم رضایت شهروندان را جلب کرده و از افزایش آلودگی هوا و مصرف بی رویه سوخت جلوگیری کنیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در خصوص مزاحمت های شغلی که برخی از مشاغل برای وضعیت ترافیک معابر ایجاد می کنند، اظهار کرد: برخی از مشاغل مانند بستنی فروشی ها و فست فودها به دلیل عدم ساماندهی مراجعه کنندگان خود مشکلات زیادی برای وضعیت ترافیکی شهر ایجاد می کنند.
وهاب میزانی عنوان کرد: عدم ساماندهی خودروهایی که به منظور خرید از این مراکز و بهره مندی از خدمات آن ها در حاشیه خیابان پارک می کنند و حتی برخی از آن ها پارک دوبل انجام می دهند، موجب می شود که شاهد گره ترافیکی در معبر بوده و آرامش سایر شهروندان سلب شود.
وی تصریح کرد: شهروندان عزیز باید دقت داشته باشند که یکی از مهمترین دلایل بهم خوردن نظم خیابان ها، اتلاف وقت رانندگان، جلوگیری از رانندگی منظم و تشدید بار ترافیکی معابر همین پارک های دوبلی است که به دلایل مختلف در معابر پر تردد انجام می دهند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: پارک جلوی مراکزی مانند بستنی فروشی ها و فست فودها به ویژه پارک دوبل جلوی این مراکز به یک معضل فرهنگی تبدیل شده و باید با آگاهی بخشی هرچه به شهروندان سعی کنیم با همکاری آنان این معظل را برطرف کنیم.
میزانی بیان کرد: اثرات منفی پارک دوبل به ویژه در معابری که عرض کمی دارند بسیار بیشتر از سایر معابر است که این امر بی شک نه تنها مسیر تردد را مختل می کند بلکه افزایش بار ترافیکی را نیز به همراه دارد.
وی اذعان کرد: افزایش ترافیک شهری نه تنها رفاه حال و آرامش شهروندان را خدشه دار می کند بلکه فعالیت های شهری را دچار مشکلات زیادی می کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در بازدیدهای مختلف مراکزی که به دلیل عدم رعایت قوانین هنگام خدمات رسانی به مشتریان خود برای سایر شهروندان مزاحمت ایجاد می کنند، شناسایی شده و هشدارهای لازم به صاحبان این مشاغل داده می شود تا هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.
میزانی افزود: پس از ارائه تذکرات لازم به صاحبان این مشاغل، طبق بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها پرونده آنها در کمیسیون هیأت تشخیص مزاحمت های شغلی بررسی و پس از چند بار تذکر جهت ساماندهی وضعیت موجود، اگر اقدامی از سوی صاحبان این مشاغل صورت نگیرد رأی پلمپ مغازه صادر و اجرا می شود.
وی اضافه کرد: تاکنون 73 مورد اخطارهای صنفی در این زمینه داشتیم که 10 مورد از آن ها نیاز به پیگیری مجدد داشته و طی اخطارهای شماره یک و دو، 19 مورد نیروی انسانی جلوی مغازه مستقر کردند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین عنوان کرد: این نیروی انسانی که جلوی درب مغازه ها مستقر شده اند هنگام پارک خودرو مشتریان سعی می کنند نظارت کافی بر پارک خودرو داشته و ساماندهی لازم را ایجاد کنند تا مشکلی در جریان ترافیک معبر ایجاد نشود.
به گفته میزانی از 73 مورد اخطار صنفی که داده شده فقط 3 مورد از آنها پلمپ شده است.
وی به شهروندان توصیه کرد: افرادی که برای استفاده از خدمات فست فودها، بستنی فروشی ها و مراکزی از این قبیل با خودروی شخصی وارد خیابان می شوند بهتر است به منظور جلوگیری از مزاحمت برای سایر شهروندان قبل از مراجعه به این مراکز خودروی خود را در پارکینگ قرار دهند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین یادآور شد: همچنین با تمرکز این مراکز در قسمت های مشخصی از شهر می توان تا حدی از بار ترافیکی معابر کاست.
1009/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها