رئیس دادگستری ابهر:

معضلات موقوفات دغدغه‌ای برای مجموعه اوقاف است

معضلات موقوفات دغدغه‌ای برای مجموعه اوقاف است چون حق موقوفه نه تنها وظیفه دستگاه‌های قضایی، بلکه همه دستگاه‌ها و مردم است.
کد خبر: ۸۹۳۸۳۴۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس دادگستری ابهر در دیدار با مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان زنجان  گفت: معضلات موقوفات دغدغه‌ای برای مجموعه اوقاف است چون حق موقوفه نه تنها وظیفه دستگاه‌های قضایی، بلکه همه دستگاه‌ها و مردم است.

محمد تقی فتحی با تاکید بر اینکه حفظ حقوق قانونی موقوفات در دستور کار جدی دادگستری این شهرستان است،افزود: نگاه و اهتمام ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های وقف در شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اجازه تضییع حقوق بیت‌المال را نخواهیم داد، اظهار داشت: البته نقش دستگاه‌های مختلف در احیای سنت حسنه وقف بسیار اثرگذار است و اگر عمل به نیت واقفان مورد توجه قرار گیرد، به طور قطع سنت حسنه وقف ترویج و گسترش خواهد یافت.

رئیس دادگستری ابهر در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های قضایی با اداره اوقاف تعامل خوبی دارند، تصریح کرد: معضلات موقوفات دغدغه‌ای برای مجموعه اوقاف است چون حق موقوفه نه تنها وظیفه دستگاه‌های قضایی، بلکه همه دستگاه‌ها و مردم است. 

فتحی با تأکید بر زنده نگه داشتن نام واقف بیان کرد: در واقع مردم و مسؤولان باید پایبند به عوامل مربوط به وقف باشند تا نسبت به اعتمادزایی بین مردم شود. 

وی با اشاره به اینکه مسؤولان باید نسبت به حقوق موقوفات حساس باشند، تصریح کرد: برخی از موقوفات توسط مردم تملک شده است که اگر اوقاف اطلاعات کافی در اختیار مجموعه دادگستری قرار دهد، اقدامات بیشتری در راستای احیای حقوق موقوفات انجام خواهد شد.

رئیس دادگستری ابهر در ادامه با بیان اینکه اوقاف باید اطلاعات موقوفات را در اختیار دادگستری قرار دهد تا یاوران وقف این مجموعه بدون دخالت اوقاف این گونه مسائل را حل کند، اضافه کرد: از آنجایی که این مجموعه هم وظایف قانونی دارند که یکی از همین وظایف زنده نگهداشتن نام واقف و جلوگیری از متصرفان است، از همین رو می‌تواند اقدامات قابل توجهی در این بخش انجام داد. 

فتحی با بیان اینکه مردم نیز باید با حق و حقوق وقف و وظایف خود در قبال موقوفات آشنا شوند، اضافه کرد: مسلم است که برخی تخلفات صورت گرفته در راستای موقوفه‌خواری به دلیل نا‌آگاهی مردم بوده است که در این زمینه باید آگاه‌سازی شود.

 

ارسال نظرات