دبیر کمیته روئینگ فدارسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: هرمزگان با توجه به شرایط جغرافیایی آن و علاقمندی مردمش به دریا، همواره یکی از مهمترین کانون های پرورش ورزشکاران زبده رشته های آبی در کشور است.
کد خبر: ۸۹۳۸۳۶۲
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛عمران پورعسگرپرست در جمع خبرنگاران در بندرعباس اظهار داشت: هم اکنون ورزشکاران بسیاری از استان هرمزگان در جمع ملی پوشان رشته های مختلف قایقرانی حضور دارند ، به گونه ای که امروز ستون تیم هایی همانند دراگون بت در سطح ملی را هرمزگانی‌ها هم در رده مردان و هم در رده بانوان تشکیل می دهند.


وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ورزش‌های آبی و ساحلی نیروی دریایی سپاه به میزبانی بندرعباس ، افزود: فدارسیون قایقرانی علاقه بسیاری به برگزاری اینگونه رقابتها دارد و از برگزاری آنها به صورت کامل حمایت می کند.


پورعسگرپرست تصریح کرد: در این جشنواره 500 ورزشکار با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و پیش بینی می شود که این رقابتها از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار باشد.


در استان هرمزگان حدود 500 ورزشکار به صورت سازمان یافته در رشته ورزشی قایقرانی در دو بخش بانوان و آقایان و در رده های سنی مختلف فعالیت دارند.


هدیه کاظمی و کیانا کمال زاده از جمله قایقرانان استان هرمزگان هستند که در رقابتهای آسیایی چین که هفته گذشته در شهر شانگهای برگزار شد، موفق به کسب چهار مدال طلا، نقره و برنز برای کشورمان شدند.


لازم به ذکر است، نخستین جشنواره ورزش های آبی و ساحلی ندسا از سه شنبه دوم آبان ماه در پنج رشته ورزشی شامل شنا، غریق نجات، والیبال ساحلی، قایق های بادبانی و قایق های استقامتی در بندرعباس به مدت سه روز برگزار می شود.

منبع:ایرنا

ارسال نظرات