خبرهای داغ:
چرا زنان مطرح غربی که بسیاری از آنان پول و ثروت دارند و بسیار مشهور هستند اینگونه با استیصال سعی می‌کنند با کمک شبکه‌های اجتماعی فریاد دادخواهی خود را به گوش جهانیان برسانند.
کد خبر: ۸۹۳۸۳۷۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، امیرحمزه نژاد - موضوع فسادگسترش یافته در غرب یکی از مواردی است که همواره با آمار و ارقام مختلف تاکید می‌شود. در مدارس و دانشگا‌ه‌ها و حتی در میان نیروهای نظامی غربی اغلب شاهد تجاوزات جنسی گسترده هستیم که بعضا با توجه به اینکه روند قانونی آن بسیار سخت و حتی ممکن است به نفع متهم تمام شود، کاربرد خود را از دست داده است.

از این روست که بسیاری از قربانیان تجاوز جنسی در غرب، قربانیان خاموش هستند و مجبورند این خفت و خاری و خدشه روحی آن را تحمل کنند. متاسفانه این مسئله سبب ادامه دار شدن فساد جنسی می‌شود و بعضا هیچ جان پناهی برای محافظت از زنان و دختران غربی وجود ندارد. جالب اینجاست که همین کشورهای غربی مدعی حقوق بشر هم هستند و برای اعمال قدرت بر دیگر کشورها حقوق بشر را به ابزاری برای دخالت در خارج از مرزهای خود بدل کرده‌اند.

اما این زخم کهنه حالا سرباز کرده و چندی است که زنان مطرح غربی با استفاده از شبکه های ا جتماعی دست به افشاگری‌های گسترده و اسف‌باری از ناامنی زنان در غرب زده‌اند. جالب اینجاست که گسترده این ناامنی‌ها آنقدر زیاد است که هر روز گوشه‌ای از آن توسط یکی از زنان مشهور غربی فاش می شود. افشاگری گسترده زنان غربی درباره آزار جنسی، پیامدهای سوال برانگیز قابل تأملی دارد.

در این رابطه صدها زن با دو کلمه «من هم»، از تجربه های شخصی خود از آزار و اذیت جنسی نوشتند.

این بار داستان از هالیود شروع شد. این جنبش هم در واکنش به رسوایی تهیه کننده بزرگ هالیوود «هاروی واینستین» که به آزار جنسی متهم شده، راه افتاد.

آنجلیا جولی، جنیفر لوپز، لوپیتا نیونگو، و غیره و غیره. برخی از زنان گفتند که به آن ها تجاوز جنسی صورت گرفته است. بعد سیاست مداران زن وارد گود شدند. یکی دو سال پیش نمایندگان زن پارلمان فرانسه طی بیانیه ای از آزار جنسی خود توسط نمایندگان مرد سخن گفته بودند. چند روز پیش، مارگوت والستروم، وزیر خارجه سوئد هم با پیوستن به کمپین "من هم" گفت: «من هم در عالی ترین سطح سیاسی، مورد آزار جنسی قرار گرفته ام. در بالاترین سطح سیاسی هم آزار جنسی خانم ها وجود دارد». اگر وضع فرانسه و سوئد و آمریکا و انگلیس این گونه است، که خود را مهد دموکراسی و حقوق بشر می دانند پس وضعیت بقیه کشورهای غربی چگونه است.

 

 

اما سئوال اینجاست چرا زنان مطرح غربی که بسیاری از آنان پول و ثروت دارند و بسیار مشهور هستند اینگونه با استیصال سعی می‌کنند با کمک شبکه‌های اجتماعی فریاد دادخواهی خود را به گوش جهانیان برسانند. همانطور که گفته شد فرایند و همچنین فضای ذهنی که علیه زنان و نگاه به آنان در غرب وجود دارد سبب خاموش ماندن این جرم بزرگ بشریت شده است. اما سئوال اساسی این است؛ این افشاگری ها موجب کاهش یا افزایش آزار جنسی خواهد شد؟ بازیگران هالیوودی که این موضوع را راه انداخته‌اند با چنین امیدی به کارزار «من هم»‌ پیوستند.

شروع کننده این کارزار اینترنتی «آلیسا میلانو» بازیگر آمریکایی بود. وی در توییتی نوشت :«پیشنهاد یک دوست: اگر همه زنانی که مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند در استاتوس خود بنویسند «من هم»، وسعت این معضل به چشم خواهد آمد.«

اما بیم آن می‌رود که هر روز این آشغال دانی گسترده تر شود و بوی تعفن آن بیشتر دنیا را بردارد اما کسی برای جمع کردن آن اقدامی نکند. نکته قابل توجه دیگر این است که این جنبش مجازی از هالیوود آغاز شده است؛ هالیوودی که خود مروج صحنه های مخرب جنسی است حالا از درون خود این آسیب اجتماعی را فریاد می‌زند. این موضوع دارای تناقضات جدی است و به نظر می‌رسد که این کارزار فقط گستردگی فساد را در هالیوود و کشورهای اروپایی و آمریکا نشان می دهد و جز این ابتکاری در بر ندارد. جالب اینجاست که بسیاری از همین زنان بازیگر هالیوودی که خود را قربانی تجاوز جنسی معرفی کرده‌اند، سفیران صلح سازمام ملل متحد هستند. بازیگرانی که در حوزه صلح هم بازیگری و نمایش دادند و اینک در ورطه ابتذال و انحطاط گرفتار شده و کاری جز اینکه ابراز کنند در دنیای کثیفی که خود در خلق آن دست داشتند آنها هم قربانی بوده‌اند، از عهده آنان بر نمی‌آ‌ید.

 

ارسال نظرات