خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی از عوامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی بود و امام خمینی(ره) پس از شهادت فرزندشان از این واقعه به عنوان یکی از الطاف خفیه الهی یاد کردند.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۱۵
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
 

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی که در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام راحل بزرگترین نقش را در پیروزی این انقلاب ایفا کردند.

وی ادامه داد: مردم عامل دوم پیروزی انقلاب اسلامی بودند، آن‌ها نقش مهمی را در پیروزی انقلاب ایفا کردند، رژیم پهلوی در آن زمان تمام امکانات را در اختیار داشت، اما مردم ولایتمدار ایران از صحنه خارج نشدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: آیت‌الله شهید سید مصطفی خمینی یک شخصیت بی بدیل بود و چاپ چند جلد تفسیر تا اواسط سوریه بقره و نیز یک دوره اصول کافی نشان دهنده مقام علمی او است، خلق و خوی آیت‌الله سید مصطفی خمینی همچون خلق و خوی امام خمینی(ره) بود.

نظری منفرد با اشاره به نبوغ آیت‌الله شهید سید مصطفی خمینی اظهار کرد: امام راحل از نبوغ فرزندشان اطلاع داشتند، به همین دلیل فرمودند که سید مصطفی امید آینده اسلام بود.

وی ادامه داد: آیت‌الله سید مصطفی خمینی در مرحله نخست، فرزند امام خمینی(ره) بود و او پدرش را در ایام تبعید به ترکیه همراهی کرد و از محضر امام راحل کمال استفاده را برد، آیت‌الله سید مصطفی خمینی در هنگام شهادت 49 سال سن داشت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: موفقیت‌های آیت‌الله سید مصطفی خمینی تنها به دلیل استعداد او نبود، بلکه توفیقات الهی و تلاش بی وقفه در این موفقیت‌ها موثر بود.

نظری منفرد با اشاره به نقش شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهادت او یکی از عوامل موثر در پیروزی انقلاب بود و امام خمینی(ره) پس از شهادت فرزندشان از این واقعه به عنوان یکی از الطاف خفیه الهی یاد کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی برای حرکت‌های بعدی انقلاب اسلامی زمینه سازی کرد و  فاصله  زمانی زیادی بین رحلت او و قیام 19 دی در شهر قم نبود.

ارسال نظرات