خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام خوش نظر در گفت و گو با میزان:
کارشناس کانون گفتمان قرآن گفت: زن و شوهر باید بنای زندگی را بر بندگی خدا بگذارند و وقتی چنین کاری نکنند دنیا و مادیات برایشان مهم می شود در این صورت همدیگر را تحمل نمی کنند، در مقابل هم می‌ایستند و هرشخصی به فکر خود است و در نتیجه به جای اینکه همراه هم و در یک مسیر باشند در مقابل هم قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۱۹
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خوش‌نظر کارشناس کانون گفتمان قرآن در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درباره لزوم آرامش زن و مرد برای هم  براساس آیات و روایات و اختلافاتی که بین دو طرف واقع می‌شود، گفت: اگر مرد و زن دلشان را منزل خدا و داشته‌های خود را امانت او بدانند، توکل به خالق کرده و خدا را صاحب اختیار بدانند با هم دچار اختلاف و درگیری نمی‌شوند و می‌توانند با هم به خوبی و با سازش زندگی کنند.

وی افزود: نکته دیگر این است که زن و شوهر باید بنای زندگی را بر بندگی خدا بگذارند و وقتی  چنین کاری نکنند دنیا و مادیات برایشان مهم می شود در این صورت همدیگر را تحمل نمی کنند، در مقابل هم می‌ایستند و هرشخصی به فکر خود است و در نتیجه به جای اینکه همراه هم  و در یک مسیر باشند، در مقابل هم قرار می‌گیرند.

این کارشناس علوم قرآنی با استناد به روایات و احادیث اظهار کرد: در این مسئله آیات، احادیث و روایات زیادی وارد شده و حتی درباره اخلاق انسان‌ها و بخصوص در مقابل همسر آیه 187 سوره بقره "هن لباس لکم و انتم لباس لهن" آمده است و زن و شوهر را لباس یکدیگر می خواند. این تشبیه به لباس بسیار مناسب و قابل توجه است چون لباس برای انسان ایجاد برازندگی می‌کند و رازها را می‌پوشاند. بنابراین زن و شوهر نیز باید مثل لباس برای هم باشند، رازدار هم باشند، عیب‌ و رازها را پوشانده و خصوصیات خوب هم را نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین خوش نظر تصریح کرد: وقتی زن و شوهر دلسوز و رازدار هم باشند پای دخالت دیگران به زندگی آنها باز نمی‌شود و خودشان مشکلات خانوادگی را حل کرده و به دیگران وابسته نمی‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از کسانی که در زندگی زوجین دخالت می کنند مهارت ندارند در نتیجه با جانبداری‌ها و ایجاد اختلاف به ‌جای حل کردن مسئله به بیشتر شدن اختلاف ها دامن می‌زنند.

ارسال نظرات