استاندار زنجان:

نباید قضاوت های نادرستی از فضای سرمایه گذاری استان انجام شود

با توجه به اینکه زنجان از معدود استان هایی است که به طور کامل از حضور و فعالیت بخش خصوصی حمایت می کند و در 12 شاخص مرتبط در این زمینه، بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، نباید قضاوت های نادرستی از فضای سرمایه گذاری استان انجام شود.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۴۳
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، به تقسیط 266 میلیارد تومان از بدهی مودیان مالیاتی سال 95 در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بدون ایجاد فشار به کسب و کار بخش خصوصی در دریافت مطالبات مالیاتی، 35 میلیارد تومان از مطالبات مالیاتی واحدهای تولیدی استان طی سال گذشته، بخشوده شد.

اسداله درویش امیری با اشاره به اینکه رونق کسب و کار و ارتقاء وضعیت استان با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و استفاده از منابع داخلی و خارجی امکان پذیر است، اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع بخش دولتی، باید با تکیه بر سرمایه بخش خصوصی در جهت توسعه استان، ایجاد اشتغال و رشد سرمایه گذاری، گام برداشت.

وی اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی استان در راستای رونق کسب و کار، دستیابی به رشد اقتصادی، توسعه استان و جذب سرمایه گذاری، همراهی لازم را دارند و همه این دستگاه ها برای توسعه فعالیت و مشارکت مردم و بخش خصوصی، تلاش می کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه 168 پرونده متقاضی دریافت تسهیلات به مرحله عقد قرارداد با بانک های عامل رسیده اند، تصریح کرد: سقف اعتبارات مورد نیاز این پرونده ها در مجموع 120 میلیارد تومان است که باید حداکثر ظرف مدت 10 روز آینده، این پرونده ها تعیین تکلیف و جمع بندی شوند.

استاندار زنجان یادآور شد: در 6 ماهه نخست سالجاری، 780 فقره تسهیلات به ارزش 325 میلیارد تومان به طور مستقیم و بدون ثبت در سامانه بهین‌یاب و از محل اعتبارات شبکه بانکی استان به واحدهای تولیدی پرداخت شده است که این رقم، نشان دهنده عملکرد مطلوب و همراهی شبکه بانکی با واحدهای تولیدی است، اما با توجه به اقدامات گسترده ای که در سال گذشته در استان صورت گرفت، انتظار می رود در ارائه تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی در سالجاری، تسریع لازم انجام شود.

درویش امیری با اشاره به اینکه صادرات استان طی 6 ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال 95، حدود 36 درصد رشد داشته است، افزود: 89 درصد کالاهای تولید شده استان، از طریق گمرک زنجان به کشورهای مقصد صادر شده است.

وی افزایش سهم صادرات استان در کشور از 0.76 درصد به 1.26 درصد را نتیجه اقدامات قابل توجه مدیران حوزه اقتصادی استان برشمرد و اظهار کرد: میزان صادرات استان طی سال گذشته، 475 میلیون دلار بود و این در حالی است که صادرات استان برای امسال، 550 میلیون دلار هدفگذاری شده است که انتظار می رود با اقدامات انجام شده، این اهداف محقق شود.

درویش امیری حضور فعالین بخش اقتصادی و بازرگانی استان در بازار کشور قطر را فرصت بسیار مناسبی دانست و گفت: با توجه به نزدیکی بازار قطر به ایران، انتظار می رود تمرکز و تلاش بیشتری در این حوزه از سوی فعالان اقتصادی و بازرگانی استان صورت گیرد.

استاندار زنجان همچنین با انتقاد از رویکرد برخی رسانه های استان در خصوص انتشار اخباری در زمینه خروج سرمایه گذار تولید خودروی برقی در زنجان، گفت: با توجه به اینکه زنجان از معدود استان هایی است که به طور کامل از حضور و فعالیت بخش خصوصی حمایت می کند و در 12 شاخص مرتبط در این زمینه، بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد، نباید قضاوت های نادرستی از فضای سرمایه گذاری استان انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها نباید فضای استان را برای حضور سرمایه گذاران، نا امن و پر چالش جلوه دهند، خاطر نشان کرد: نباید با قضاوت های نادرست، فضای استان را به گونه ای نشان داد که سرمایه گذاران برای حضور در زنجان، احساس امنیت نداشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان ابراز امیدواری کرد با مشارکت فعال بخش خصوصی، حوزه اقتصادی استان، رونق دوباره ای بگیرد و فرصت های کسب و کار در استان، بهبود یابد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد هر یک از کمیته ها در جلسات آتی ستاد، به ارائه گزارش اقدامات خود طی 6 ماهه نخست سال بپردازند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار