خبرهای داغ:
جانشین بسیج صدا و سیما قزوین:

عمل به معروف ونهی ازمنکر مسلمانان را بهترین امت میگرداند

جانشین بسیج صدا و سیما قزوین اذعان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در واقع یک دستور سیاسی، اجتماعی، فردی و حتی خانوادگی در اسلام است که به همه شئونات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه اشاره دارد.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۴۵
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

حجت‌الاسلام مهدی احمدی جانشین بسیج صدا و سیما قزوین، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در واقع یک دستور سیاسی، اجتماعی، فردی و حتی خانوادگی در اسلام است.
وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر به همه شئونات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه اشاره دارد لذا از اهمیت بسیاری برخوردار می ‌باشد.
این مسئول با اشاره به آیات قرآن کریم تبیین کرد: خداوند بعضی از مومنان را اولیای برخی دیگر می‌داند و ملاک اصلی در این زمینه نگاه آمرانه و دقیق این افراد در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
جانشین بسیج صدا و سیما قزوین مطرح کرد: همه مردم و مسئولین باید نسبت به ترویج خوبی‌ها و کمرنگ شدن بدی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها در جامعه که همان عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است حساس باشیم.
احمدی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر جلوی کجروی ها را در جامعه گرفته و جامعه و افراد را به سوی راستی و درستی دعوت می‌‎کند.
وی با اشاره به آیات الهی امر به معروف و نهی از منکر را عامل بهترین امت بودن امت اسلامی عنوان کرد و گفت: به خاطر عمل کردن مسلمانان به فریضه امر به معروف و نهی از منکر از آن ها به عنوان بهترین امت یاد شده و امر به معروف و نهی از منکر آن چنان از اهمیت والایی برخوردار است که در آیات الهی در کنار اقامه نماز از آن یاد می‌شود.
این مسئول تشریح کرد: مسئولین، حکومت و تک تک افراد نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه دارند و لازم است شناخت خود را نسبت به احکام و شرایط صحیح اجرای امر به معروف و نهی از منکر افزایش دهند.
جانشین بسیج صدا و سیما قزوین در بخش پایانی این گفت و گو خاطرنشان کرد: افراد باید توجه داشته باشند که داشتن بیان نرم و دلسوزانه و هم‌چنین روی خوش از عواملی است که می‌تواند موجب تاثیرگذاری بیشتر کلاممان در فرد شود.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها