سید ساجد یعقوبی
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس (ع)
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس (ع) گفت: مادران شهدا بهترین الگو برای تربیت فرزندان هستند و ما با دیدار از خانواده های معظم شهدا پیام تربیتی مادران شهید را با پیام هایی به جامعه انتقال می دهیم.
کد خبر: ۸۹۳۸۴۸۳
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

مادران شهدا بهترین الگو برای تربیت فرزندان هستند

مریم حامدی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج تصریح کرد: همایش سه ساله های حسینی که پیام آور رشادت ها و فرهنگ عاشورا در رابطه با تربیت فرزندان در خانواده ها است و با اشاره به شهادت حضرت رقیه (س) همزمان با سراسر کشور در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی گفت: در دانشگاه کربلا امام حسین علیه السلام از هر سنی در روز عاشورا سرباز داشت از سنین کودکی تا پیری و در تمامی سنین ها پیام های مختلفی را به دنیا برای تمامی سنین انتقال دادند که حضرت رقیه (س) به عنوان کودکی که در روز عاشورا و کربلا حضور داشت و نقش مهمی در پیام‌رسانی فرهنگ عاشورا داشت و به قدم های بزرگی برداشته اند که در تاریخ اسلام ثبت شده است.

حامدی ادامه داد: ما حضرت رقیه را الگوی بزرگ قرار می دهیم چرا که خانواده ها بایستی فرزندان خود را از ویژگی ها و خصوصیات و رفتارهای که داشته‌اند را مطلع سازند و این خصوصیات را از باب تربیتی به خانواده‌ها انتقال می دهیم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس (ع) استان گفت: همایش سه ساله های حسینی می‌تواند پیام رسان فرهنگ عاشورا برای خانواده ها باشد و این فرهنگ را با تأسی از خصوصیات آن کودک سه ساله به جهان اسلام انتقال دهیم و بهترین الگوی که در امر تربیت کودکان در خانواده ها می تواند باشد مخصوصاً دختران حضرت رقیه (س) است.

ایشان با اشاره به برگزاری این همایش بیان کرد: این برنامه در شهرستانهای اردبیل توسط هیئت رزمندگان اسلام با همکاری مهدهای کودک و بسیج جامعه زنان و سایر نهادها و ارگانها اجرا خواهد شد و در شهر اردبیل این مراسم ساعت ۹ صبح در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس علیه السلام برگزار خواهد شد و بعد از ظهر همان روز در چهار نقطه شهر، امامزاده صدرالدین، محله شام اسبی، مسجد فاطمیه دروازه مشکین و روستای پیراقوم با حضور کودکان ۳ ساله و مادرانشان برگزار خواهد شد.

حامدی بیان کرد: در کنار این برنامه ها در طول سال مشاوره های مذهبی تربیتی برای مادران برای خانواده ها داریم و برنامه مادرانه جزء کلاس های آموزشی که در پایگاه‌های بسیج خواهران استان برگزار میشود و در کنار این کارگاه های عملی و تربیتی برای مادران برنامه هایی داریم که مادران را به عنوان افسران جنگ که نرم در مقابله با جنگ فرهنگی آگاه سازی میشوند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت عباس (ع) افزود: دیدار با خانواده های معظم شهدا برای فرهنگ سازی و الگوگیری از مادران شهدا که در این دیدارها از سیره های عملی و تربیتی مادران شهید در رابطه با تربیت صحیح فرزندان الگوبرداری می‌کنیم و همین سیره ها و تربیت ها را به جامعه در قالب پیام های مختلف انتقال می دهیم.

ارسال نظرات