خبرهای داغ:
تحليل گر نظامي و خلبان بازنشسته اف 4:
آمريكا عليرغم همه توانمندي هايي كه دارد نتوانسته مشكل امنيت دروني و بيروني خود را حل كند.
کد خبر: ۸۹۳۸۵۰۲
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

سرهنگ ابوالفضل كريمي خلبان بازنشسته اف 4و مهندس پرواز چند سالي را در امريكا گذرانده و با خصوصيات جامعه آمريكا آشنايي دارد از جمله اموزشي كه در نيروي هوايي ايالات متحده ديده با خصوصيات ارتش اين كشور تا حدودي آشنايي داردخبرگزاري بسيج مصاحبه اي با وي ترتيب داده كه از نظر مي گذرد.
بسيج:امنيت در جامعه آمريكا چگونه است؟
آمريكا عليرغم همه توانمندي هايي كه دارد نتوانسته مشكل امنيت دروني و بيروني خود را حل كند. هنوز مشكلات تبعيض نژادي به صورت يك بمب خفته وجود دارد.بيش از 300 ميليون سلاح دردست شهروندان آمريكاست تا از خود دفاع كنند كه اين به معناي پيش زمينه نا امني در بزرگترين قدرت نظامي اقتصادي دنياست.
بيش از 33000قتل فقط با سلاح گرم اتفاق مي افتد يعني 5 برابر تلفات اين ارتش درجنگ عراق هزينه فروش سلاح در داخل اين كشور است.آمريكا جامعه ايست كه هنوز رنج و مشقت برده داري در سياهپوستان حل نشده و سفيد پوستان انگلا ساكسون به همراه يهوديان سرمايه دارقوانين سخت گيرانه اي را براي مردم در نظر گرفته اند.خشن ترين پليس دنيا متعلق به ايالات متحده مي باشد.
بسيج: تهديدات ترامپ عليه ايران و احتمال حمله نظامي را چگونه برآورد مي كنيد؟
امريكا اگر ذره اي توان حمله به ايران را در خود احساس كند تمام قطعنامه ها و جامعه جهاني را زير پا مي گذارد و به ايران حمله خواهد كرد. ارتش آمريكا به ارتش هاي سخت دنيا مانند ايران برخورد نكرده بلكه با ارتش هاي متلاشي شده جهان سوم در دنيا با همراهي متحدانش وارد شده و براي منافع نا مشروع خود قتل عام را بر ملت ستم ديده تحميل كرده است.
ايران كشوري مانند عراق،ليبي،يا سوريه نيست كه ترامپ هر وقت بخواهد دستورحمله را صادر كند.وقتي نيروهاي آمريكايي و هلي كوپتر آپاچي وي در خليج فارس مورد هدف قرارمي گيرد و نيروهايش دربرابر سپاه وارتش زانو مي زنندو پهباد آركيو 170 واشنگتن توسط ايران شكار مي شود و كوچكترين تهديد نظامي را متوجه ايران نمي كند به دليل مهرباني اين كشور نيست! بلكه به دليل قدرت بازدارنده ايران است. شما در جنگ ويتنام مي دانيد به دليل حمله به يك كشتي آمريكايي كه صدمه چنداني نديد ويتنام را 20 سال شخم زدند و ميليونها انسان را به كام مرگ فرستادند، در مواجهه با آمريكا تنها قدرتي هستيم كه موشك جواب موشك را به درستي عملياتي كرديم.
بسيج:در مذاكرات هسته اي عده اي عنوان كردند كه خطر جنگ با مذاكره برداشته شد نظرتان را بيان بفرماييد:
جنگ را با حرف نمي توان مهار كرد،شما براي محافظت از خانه خود در برابر دستبرد و سرقت اول ايمن سازي مي كنيد، خانه را مجهز به دزد گير،دوربين و در صورت نياز نگهبان مي كنيد نمي شود براي ايمني خانه با دزد مذاكره كرد و براي نگهداري از گوسفندان با گرگ ها مذاكره كرد. گرگ ها فقط زبان زور مي فهمند!خطر جنگ را رهبري،اتحاد ملت، و سه ارتش قوي ايماني و موشك هاي ما از سر مردم دوركردند نه اينكه فقط حرف و مذاكره! در دنياي امروز تمسخر اميز است كه بگوييم موشك،بمب،دوستان خود را و ارتش هاي متحد را كنار بگذاريم تا كدخدا ناراحت نشود بعدش مي شود با مذاكره حل كرد همه چيز را!چرا داعش را نتوانستند با مذاكره مهار كنند،قدرت نظامي و حضور سپاه پاسداران و ارتش قهرمان در خليج مكزيك و مديترانه و خاورميانه باعث شد تا ايران به عنوان يكي از اركان امنيتمنطقه و قدرت برتر در مذاكرات سوريه و عراق و يمن حضور يابد و گرنه فلسطين و اسراييل 65 سال است مذاكره مي كنند وهرسال مردم را سركوب و خاك بيشتري را اشغال مي كند.
بسيج: اعتماد به آمريكا در برجام جواب نداد و اين بار اعتماد به اروپا را ارزيابي كنيد:
اعتماد به گرگ وقتي جواب نداد به تمساح و سگ هاي وحشي جزاير قناري هم نمي شود اعتماد كرد.اصلا به وجود آورنده آمريكا اروپا بوده است.آنها در همه نقاط و منافع استعماري مشترك هستند و مي دانند پيشرفت ايران يعني بازيابي امپراطوري ايراني و اسلامي كه سرتاسرجهان را به حركت در مي آورد.مردم و مسئولان بايد بدانند اگر پدر خانواده دلش به حال فرزندانش نسوزد هيچ كس انها را به فرزندي قبول نخواهد كرد مگر براي بردگي!بايد به رهبريو توانمندي هاي درون كشور وابسته بود.
فرانسه و انگلستان بيشترين ضربه را به ايران زده اند اما درهمه حال بيشترين سود و منافع اقتصادي و سياسي را برده اند.
بسيج:استقلال كردستان را زمينه اي براي جنگ در منطقه تلقي مي كنيد؟
كردستان در حقيقت اسراييل اسلامي بيخ گوش ايران و هلال شيعي و جهان اسلام بود تا با كوچاندن كردهاي سراسر دنيا به اين منطقه منافع غرب را در دل مخازن عظيم نفت و گاز دنيا برآورد كنند اما كردستان با شكست مواجهه مي شود زيرا نه آمريكا و انگلستان توان حمله نظامي به كل دنيا را دارند كه در يك سال 30 كشور را اشغال كنند و نه ايران و عراق در جنگ جهاني اول و دوم هستند كه با 50 هزار نيرو اشغال شوند.
بي شك كردستان با شكست مواجهه خواهد شد و تيم مقاومت با پيروزي و گذر از اين مرحله دايره امنيت را ازمرزهاي ايران به فراترازمديترانه خواهند رساند.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها