رنجبر گفت:گر کسی بخواهد در حد مبتدی دست به تولید و کشت کاکتوس بزند ، حداقل 5 تا 10 میلیون سرمایه اولیه نیاز دارد.البته این مبلغ برای تهیه گلخانه کوچک به ابعاد 50 تا 100 متر مربع است.
کد خبر: ۸۹۳۸۵۱۵
|
۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۴

بهمن رنجبر، کارآفرین موفق بسیجی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به سرمایه اولیه برای کاشت کاکتوس گفت: اگر کسی بخواهد در حد مبتدی دست به تولید و کشت کاکتوس بزند ، حداقل 5 تا 10 میلیون سرمایه اولیه نیاز دارد.البته این مبلغ برای تهیه گلخانه کوچک به ابعاد 50 تا 100 متر مربع است.در مورد بازار فروش متأسفانه کارهای با قیمت پایین بین 10 تا 15 هزار تومان خوب به فروش می رسد و در مورد کارهای گران تر استقبالی وجود ندارد.

وی افزود:  این رویه مربوط به فروش در گلخانه ها، نمایشگاه ها و هم در فروشگاه ها است شاید مشتری از یک گل کاکتوس خوشش بیاید اما به علت بالا بودن قیمت رغبت به خرید آن محصول ندارد. اما وقتی خود را جای مشتری می گذارم می بینم که حق دارد با این اوضاع اقتصادی رغبتی به خرید کاکتوس  گران قیمت نداشته باشد.

رنجبر در پاسخ به این سوال که چطور می توان یک کارآفرین موفق شد؟  تصریح کرد:  برای تبدیل  شدن به یک کارآفرین موفق همه چیز به نوع و میزان تبلیغات بستگی دارد و در وهله بعد سرمایه گذاری می تواند نقش به سزایی ایفا کند؛ برای شروع کارآفرینی تبلیغات خوبی انجام داده بودیم اما از نظر سرمایه و حمایت مالی پشتیبانی لازم وجود نداشت لذا بر همین اساس شکست خوردیم.

کاشت کاکتوس 5 تا 10 میلیون هزینه دارد/مردم از کاکتوس های گران استقبال نمی کنند

وی خاطرنشان کرد:  ما در کانال های تلگرامی، اینستاگرامی و... تبلیغات خوب و مؤثری را داشتیم و از همه جا هم مشتری داشتیم اما به علت عدم حمایت مالی نتوانستیم موفق شویم. بر همین اساس من چند وقتی به کار کاشت بذر روی آوردم بر همین اساس کار کشت کاکتوس را جمع کردم و تنها در 40 تا 100 نمونه برای خودم نگه داشتم و به کار کاشت بذر روی آوردم تا بعد از یک سال بذری که هزارصد تومان خریدم به میزان 1500 تومان می فروشم.این کار برای من به صرفه تر است.چون هم جای کمی اشتغال می کند و دلهوره این موضوع را ندارم که آخر ماه سررسید چک ها رسیده و پول مردم را ندارم.

ارسال نظرات