خبرهای داغ:
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور:
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور اذعان کرد: برخی نسبت به اقدامات قوه قضائیه خورده می گیرند و خواستار عدم موضع گیری سیاسی از سوی قوه قضائیه هستند، حال آنکه نمی‌شود سیاست را از رفتارها حذف کرد.
کد خبر: ۸۹۳۸۵۲۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در آیین تودیع و معارفه روسای سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین اظهار کرد: مباحث سیاسی از موضوعات مهم کشور است.
وی با اشاره به سخنی از بنیانگذار کبیر انقلاب یادآور شد: ما باید با تمام قدرت در مقابل جهانیانی که بدخواه ما هستند بایستیم همان طور که پیامبران الهی یکه و تنها در برابر همه دنیای ظلم ایستادند.
این مسئول ایستادگی در برابر دنیای ظلم رابرگرفته از فرمان الهی دانست و ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) پس از سه سال تبلیغ مخفیانه دین شروع به دعوت رسمی کرد که مورد آزار و اذیت بسیاری هم قرار گرفتند.
بهرامی تشریح کرد: پیامبر در آغاز دعوت رسمی خود بر روی کوه صفا با صدایی رسا آیه"قولوا لا اله الا الله تفلحوا » که همان "یا علی گفتیم و عشق آغاز شد" در ادبیات و شعر فارسی ما است را سر دادند و آزار و اذیت ها نیز از همان جا شروع شد.
وی اذعان کرد: کذاب خواندن، پیامبر افترا بستن بر خداوند، مجنون نامیدن پیامبر، تطمیع کردن پیامبر بر اموال دنیایی و آزار و اذیت ایشان برخی از مشکلاتی بود که بر پیامبر رواداشتند ولی ایشان تا انتهای راه برای خداوند مقاومت کردند
بهرامی با اشاره به آیات الهی توضیح داد: کسانی که می گویند پروردگار ما خداوند است و بر حرف خود استقامت کرده اند هیچ ترسی بر آنها نیست و نزول ملائکه تنها عاملی برای دلگرمی بیشتر بندگان به وعده های الهی می باشد.
این مسئول ادامه داد: لبیک به پیام پیامبر و فرمان الهی و نیز ایستادگی در این راه ثمرات بسیاری دارد که از جمله آن می توان به حیات و زندگی طیبه اشاره کرد.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور در خصوص معنای استقامت با اشاره به بیانات علامه طباطبایی اشاره کرد: استقامت در کارها یعنی حرکت صحیح برای انجام کار تا اتمام کامل آن و باید توجه داشت که اگر در این مسیر ثابت قدم نباشیم و استقامت نکنیم، دشمن از فرصت استفاده کرده و خود را جایگزین ما می کند.
این مسئول مطرح کرد: ما باید در عقاید، اخلاق و اعمال موافق مسیر توحید عمل کنیم و ظاهر و باطن کارهایمان خدایی باشد چرا که هیچ راهی درست تر از مسیر الهی نیست.
بهرامی تبیین کرد: بر ما است که همواره ادامه دهنده مسیری باشیم که ائمه آن را پیمودند و همواره در حفظ راه حق، ادای حق، به کمال رسیدن، تمرکز داشت و به دنبال دشمن رفتن برای شکست دادن آنها استقامت داشته باشیم.
وی با اشاره به سوره های هود و واقعه گفت: همان طور که دین گفته است باید با عدل و داد و مروت با مردم رفتار کنیم و همواره آخرت را در پس زمینه ذهن خود داشته باشیم.
این مسئول با اشاره به سخنان امیر مومنان و حضرت مسیح گفت: همواره پایان کار خود را در نظر داشته باشیم و به این بیندیشیم که در نهایت چه نتیجه ای به دست می آوریم، حواسمان به خشت آخر کارهایمان باشد که شیطان همانجا دینمان را از ما نگیرد.
بهرامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص آسیب های فضای مجازی و شبیخون فرهنگی گفت: به واژه هایی که رهبر در بیانات خود اشاره می کنند باید تفکر کرد، ایشان می فرمایند دشمن در فضای مجازی یک قتلگاه فرهنگی به راه انداخته است، با این حال نباید زیاد نگران بود و لازم است خانواده ها با هوشیاری بیشتری عمل کنند.
وی با اشاره به اتفاقات منطقه و وضعیت وحشتناک مردم در یمن و سوریه گفت: ایران به کشورهای منطقه برای استقامت در برابر ظلم کمک می کند و همین موضوع هم باعث ترس دولت آمریکا و خصوصا ترامپ است، از همین رو سخنانی به زبان می آورد که مردم دنیا او را دیوانه خطاب می کنند.
بهرامی یادآور شد: انقلاب ما آسان به دست نیامده است و آسان نیز از آن پاسداری نمی شود برای همین همه ما باید ارزش این نعمت الهی را درک کنیم و مایه قوت آن باشیم.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور با تاکید بر اهمیت و تقید بر نماز اول وقت و دین داری تصریح کرد: امام حسین(ع) همه خوبی های دنیایی را فدا کرد تا به لقا الله برسد ، لذا باید توجه داشته باشیم که برای رسیدن به خدا باید هزینه های زیادی صرف کرد.
حجت الاسلام بهرامی در پایان یادآور شد: هر چند در نظام قضا کمبودهایی وجود دارد ولی همان طور که رئیس بانک مرکزی اخیرا به آن اشاره داشتند، قوه قضائیه برای مقابله یا مفسدین اقتصادی گام های قابل توجهی برداشته است.
وی افزود: برخی نسبت به اقدامات قوه قضائیه خورده می گیرند و خواستار عدم موضع گیری سیاسی از سوی قوه قضائیه هستند، حال آنکه نمیشود سیاست را از رفتارها حذف کرد.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور گفت: اگر ما دم از دین می زنیم باید خودمان عامل به آن باشیم و لازم است که مسئولین و احاد مردم باید نسبت به دین مقید باشند.
1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها