استاد دانشگاه سمنان با تأکید بر لزوم آمادگی جسمانی در کنار تقویت معنویت گفت: توجه به ورزش کیفیت زندگی بشر را ارتقا می بخشد.
کد خبر: ۸۹۳۸۶۰۳
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، ولی الله کاشانی استاد دانشگاه سمنان در برنامه ای به مناسبت هفته تربیت بدنی که با حضور پاسداران سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در حسینیه ثارالله این یگان برگزار شد، اظهار داشت: ورزش و فعالیت بدنی یک بخشی از زندگی مردم است؛ اگر در زندگی باشدکیفیت زندگی بهتر است.

وی با بیان اینکه اگر فرد سالم نباشد از نظرروحی و جسمی مشکل دارد، افزود: سلامت جسمانی مبنایی است برای سلامت روح؛ بنابراین اگر یک نفر مشکل داشته باشد نمی تواند یک مدل و الگو باشد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه تربیت بدنی ما باید از شکل خوبی برخوردار باشد تا بتواند بگوید من "من قوی ام"، بیان کرد: ارتقاء قابلیت جسمانی فرایند زمان بری است اگر می خواهید از لحاظ جسمانی ارتقاءپیدا کنید باید حال خوب به دست آورید.

کاشانی گفت: باید انسان از لحاظ جسمانی آمادگی لازم را کسب کند و جسمی سالن داشته باشد که لازمه آن استقامت بدنی یعنی چابکی بدن در حرکت است.

کاشانی بیان داشت: در روانشناسی ورزش یا سرسختی ذهنی  چند فاکتور در بحث نظامی در مقالات معتبر دنیا در نظر گرفته شده که عبارت از اعتماد به نفس، کنترل افکار و رفتار، ثبات و پایداری و بدن بدنی است.

وی با بیان اینکه ورزش و فعالیت بدنی در ارتقای آمادگی جسمانی موثر است، ادامه داد: در مسایل سیاسی و رسانه ای هم همینطور است نباید بگوییم ما ضعیف هستیم اگر قدرت همراه نباشد با آمادگی جسمانی یعنی اعتماد به نفس کاذب.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: اگر می خواهیم سازمانی پویا و توانمند داشته باشیم علاوه بر تقویت معنویات باید به ورزش توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم و قدرت و آمادگی جسمانی خود را بالا ببریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها