امام‌جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه خلیل‌آباد بیشترین شرکت‌کننده در پیاده‌روی را به مشهد مقدس دارد، گفت: باید انتظارات کاروان‌های پیاده تا حد امکان فراهم شود.
کد خبر: ۸۹۳۸۶۴۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
به گزاش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی ناهیدی  در نشست هماهنگی استقبال و بدرقه زائران پیاده علی بن موسی‌الرضا (ع) در خلیل‌آباد اظهار داشت: اهل‌بیت (ع) حقوق زیادی بر گردن شیعیان دارند که از جمله آن مسئله زیارت است.

وی با بیان اینکه زیارت ائمه در آموزه‌های دینی مورد تأکید قرارگرفته است، خاطرنشان کرد: تا جایی که امکان دارد باید زمینه را برای تجدید بیعت با اهل‌بیت را به‌وسیله زیارت را برای خود و دیگران فراهم کرد.

امام‌جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه باید زمینه را از نظر مسائل فرهنگی، بهداشتی، ایمنی، نظم و امنیت بستر را برای یک زیارت معنوی فراهم شود، تصریح کرد: هر شخصی که عشق، ارادت و معنویت کاروان پیاده زائر امام رضا (ع) را می‌بیند مطمئناً تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طی مسیری طولانی با پای پیاده مشکلات خاص خود را دارد، اذعان کرد: کاروان‌های پیاده با وجود تمام مشکلات به عشق امام رضا (ع) مشکلات زیادی از نظر شرایط جوی و ایمنی و… را طی می‌کنند.

ناهیدی با اشاره به اینکه سفر با پای پیاده به مشهد مقدس یک حرکت کاملاً مردمی است، عنوان کرد: زمانی که سفر زیارتی و مردمی باشد خود مردم بخش‌های مختلف این سفر را در بخش‌های معنوی و فرهنگی بر عهده دارند.

وی با تأکید بر اینکه نبود روحانی در کاروان‌های پیاده یکی از کمبود‌هایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت، بیان کرد: در برخی از شهر‌ها تنها یک کاروان پیاده دارند و فراهم کردن روحانی آسان است، ولی در خلیل‌آباد با وجود چندین کاروان این کار دشوار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید انتظارات کاروان‌های پیاده تا حد امکان فراهم شود، تأکید کرد: در سال ۹۵ شهرستان خلیل‌آباد بیشترین جمعیت اعزام کننده را داشت و این یک ظرفیت معنوی بسیار بالایی است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مدیر کاروان باید از جنبه معنوی خوبی برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: بُعد معنوی باید در کاروان‌های پیاده به‌خوبی مشهود باشد.
 
صدور مجوز تردد برای ۱۵ کاروان پیاده در شهرستان خلیل‌آباد
 
سید مهدی عصمتی مقدم در این مراسم اظهار داشت: حرکت کاروان پیاده زائران امام رضا (ع) یک حرکت معنوی و مردمی است و مسئولان باید به هر شکلی که ممکن است باعث رونق و تقویت این حرکت معنوی و مردمی شوند.

وی با بیان اینکه کاروان‌های پیاده باید یکسری از تذکرات ایمنی، بهداشتی و امنیتی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: مسئولان کاروان‌ها را باید با این نکات آشنا کنند تا حرکتی بدون آسیب شکل گیرد.

معاون فرمانداری خلیل‌آباد در ادامه با تأکید بر اینکه صدور مجوز برای کاروان‌های پیاده باید به صورت واحد باشد، تصریح کرد: در سال ۹۵ در شهرستان خلیل‌آباد برای ۱۵ کاروان پیاده حدود ۱۵۳۰ مرد و ۳۵۰ زن مجوز تردد در مسیر مشهد مقدس صادر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها