خبرهای داغ:
دبیر شورای راهبردی الگوی ایرانی اسلامی: ما فقط نمی‌توانیم به امنیت غذایی فکر کنیم بلکه شاخص هم امنیت غذایی و هم سلامت غذایی است
کد خبر: ۸۹۳۸۶۴۵
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی کشوری در نشست بازخوانی محتوای اسناد بین المللی با اشاره به عدم تأمین مایحتاج غذایی با محصولات ارگانیک، گفت: کشاورزی ارگانیک آن‌قدر محصول در اختیار ما قرار نمی‌دهد تا بتوانیم گرسنگی را حذف کنیم. کشاورزی به‌صورت سنتی و ارگانیک در دنیا جریان دارد. می‌گویند: کشاورزی به شکل فعلی، آن‌قدر غذا تولید نمی‌کند تا این غذا را در اختیار همۀ مردم قرار دهیم. می‌گویند: باید اقداماتی انجام شود، ازجمله آنکه به سمت کشاورزی تراریخته و تولید محصولات تراریخته برویم، چون تولید محصولات تراریخته در یک واحد مشخص، ظرفیت غذایی بیشتری در اختیار ما قرار می‌دهد؛ مثلاً شما یک هکتار زمین دارید و گاهی گندم ارگانیک می‌کارید و یک مقدار محصول تولید می‌شود، ولی اگر گندم تراریخته کاشتید، سه یا چهار برابر محصول تولید می‌شود؛ پس ما برای رفع گرسنگی باید به سمت کشت محصولات تراریخته برویم. ببینید از کجا به کجا رسیدیم؟ از رفع گرسنگی به سمت تغییر در کشت و تولید و بذر رفتیم و باید بذرهای تراژن را بیاوریم کشت کنیم.
 
/به محصولات تراریخته در بهترین حالت مشکوکیم 

وی افزود: یکی از طراحی‌هایی که صهیونیست علیه جهان انجام داد، این بود که مدیریت بذر جهان را بر عهده گرفت و الآن بذرهایی که کشاورزان ما در ایران کشت می‌کنند، به اصطلاح بذرهای یک‌بارمصرف و بذر عقیم شده هستند. اگر شما بذر ذرت را کشت کنید، ذرتی که به دست می‌آید، نمی‌توان از آن بذر گرفت و سایر محصولات نیز داستانی مشابه دارند. صهیونیست‌ها از غذا و مدیریت بذر، سلاح درست کرده و وابستگی ایجاد کردند. کارهای تحقیقاتی خوبی در این باره در قم انجام شده است.

دبیر شورای راهبردی الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت با انتقاد از کشت محصولات تراریخته، گفت: اولین اشکال این است که سلامت محصولات تراریخته مشکوک است؛ من با احتیاط حرف می‌زنم و الّا از نظر من محصولات تراریخته قطعاً مضر است، ولی حداقل آن این است که سلامت محصولات تراریخته محل شک است و کارشناسان می‌گویند: سرطان‌ها، عقیم‌سازی‌ها و بسیاری از مشکلاتی که الآن برای بشر ایجاد می‌شود، نتیجه همین محصولات تراریخته است و این‌یک حرف جهانی است. حداقل، این جنبش‌های Anti-GMO که در دنیا هستند، مؤمن را به شک می‌اندازد که این محصولات غذا هستند یا سلاح؟ متأسفانه محصولات تراریخته در ایران بیش از ۱۰ سال، بدون برچسب در حال توزیع هستند؛ آقایان خواستند این را قانونی کنند که به فضل الهی مؤمنین اجازه ندادند این اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به اهمیت سلامت غذایی افزود: ما فقط نمی‌توانیم به امنیت غذایی فکر کنیم بلکه شاخص هم امنیت غذایی و هم سلامت غذایی است؛ غذا باید سالم باشد. همین جلگه خوزستان و دشت سیلاخور و سایر مناطق کشاورزی که در ایران هست، ذیل یک مدیریت جدی، غذای بیش از ۳۰۰ میلیون را می‌توان در آن تأمین کرد، یعنی بیش از ۳ برابر جمعیت فعلی را می‌توان با مدیریت کشاورزی صحیح به دست بیاوریم. پس ببینید ما از یک هدف خوب، به یک امر خطرناک رسیدیم؛ البته مواضع بنده راجع به محصولات تراریخته خیلی تندتر از این‌هاست و احتمال می‌دهم ترور بیولوژیک ملت ایران ذیل محصولات تراریخته اتفاق دارد می‌افتد.

کشوری در ادامه گفت: صهیونیست‌ها برای چه در مسئلۀ غذا در دنیا پول خرج می‌کنند؟ این بنیاد جایزۀ جهانی غذا که پرزیدنت آن –کِنِت مایکِل کوئین- در شهریور ۹۳ به ایران آمد؛ این بنیاد جایزۀ جهانی غذا به بنیاد راکفلر وابسته است و پول آن را بنیاد راکفلر می‌دهد. این یک سؤال است که چرا صهیونیست‌ها، به‌اصطلاح خودشان، برای اصلاح کشاورزی در دنیا خرج می‌کنند؟ دوستان طلبه و حضرات آقایان علما در قم نگران هستند، مسئلۀ سلامت مردم است؛ من می‌توانم با جرئت ادعا کنم بخش قابل‌توجهی از آقایان علما در قم، نگران مسئلۀ سلامت مردم هستند؛ من چند آمار را به محضرتان اعلام کنم؛ در ایران طبق آمار ۴۷ % مرگ‌ومیرهای غیر واگیر، به بیماری‌های قلبی و عروقی اختصاص دارد؛ یعنی دلیل ۴۷ % مرگ‌ومیرها، بیماری‌های قلبی و عروقی است و این مورد قبل از تسلط و سیطرۀ مدرنیته وجود نداشت؛ شاید در دوره‌های قبل، بیماری‌های واگیر داشتیم –مثل سل فراگیر و وبای فراگیر می‌آمده که آن هم بسیار محدود بوده که باعث می‌شد انسان‌ها دسته‌جمعی از این دنیا می‌رفتند، ولی قبلاً این نوع بیماری‌ها مطلقاً وجود نداشت و WHO و دستگاه بهداشت داخل کشور، عرضه مدیریت این را نداشته باشد، این‌یک مسئله است و عددی است که که مسئولین ما اعلام می‌کنند و کنار این و به اهمیت این، شعار سازمان بهداشت جهانی در امسال است که می‌گوید: «بیا با من گفتگو کن» معنای عمیق این جمله این است که بشر مدرن و انسانی که در کشورهای توسعه‌یافته زندگی می‌کند، فقر گفتگو دارد؛ این یعنی چه؟

حجت الاسلام کشوری در پایان گفت: وقتی مصادیق تعامل انسان‌ها با یکدیگر دچار چالش می‌شود، مثل زن‌وشوهری که تعاملشان به چالش کشیده می‌شود یا تعامل پدر و مادران و فرزندان، به چالش کشیده می‌شود؛ اولین اثر این اتفاق، گسترش بیماری‌های روحی و روانی است؛ لذا آقایان گفته‌اند بیماری استرس، بیماری قرن است. من سالانه رَنک بیماری‌های WHO را چک می‌کنم، همین بیماری‌های روحی و روانی جزو ۳ یا ۴ بیماری اول دنیاست و این مورد دوم هم مطلقاً تا قبل از دوره‌های مدرن به این شکل و به این گسترش و شدت، وجود نداشته است؛ پس ببینید وقتی ما در قم با آقایان صحبت می‌کنیم یا در رسانه‌ها به آقایان عرض می‌کنیم ما نگران سلامت مردم هستیم، دو مصداق آن این است؛ یکی اینکه به دلیل روابط توسعه یافتگی و قواعد توسعه، روابط اجتماعی انسان‌ها به چالش کشیده می‌شود و این منشأ بیماری‌های روحی و روانی می‌شود؛ به دلیل الگوهای تغذیه، الگوهای خانواده و ده‌ها مسئله دیگر هم بیماری‌های قلبی و عروقی ایجاد می‌شود، من فکر می‌کنم WHO و وزارت بهداشت کشور، نمی‌توانند بدون کمک دین این مشکلات را حل کند، یعنی سلامت را ارتقاء دهد؛ پروتکل‌های آقایان، پروتکل‌های درمان بیماری‌های مزمن است.
متن کامل این سخنرانی را در http://nro-di.blog.ir/1396/07/30 بخوانید.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها