فرمانده سپاه ناحیه اردبیل گفت: در قالب اردوی راهیان نور، تعداد ۲۸۰ نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم پسرانه ناحیه دو اردبیل در قالب هفت اتوبوس در حرکتی پرشور و عظیم به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۸۹۳۸۶۷۵
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

۲۸۰ دانش‌آموز اردبیلی راهی مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور شدند

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارذبیل، سرهنگ حسن دهقانی‌نیا پیش از ظهر امروز در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور مدارس پسرانه اردبیل اظهار داشت: نخستین کاروان راهیان نور از مدارس پسرانه ناحیه دو اردبیل با بدرقه جمعی از مسئولان شهرستانی عازم مناطق عملیاتی شمالغرب کشور شدند.

وی تصریح کرد: در این مرحله از اردوی راهیان نور، تعداد 280 نفر از دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم پسرانه ناحیه در قالب هفت اتوبوس در حرکتی پرشور و عظیم به اردوهای راهیان نور اعزام شدند که در مدت حضور آنها در مناطق جنگی و عملیاتی برنامههای مختلفی برای آنها اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه اردبیل با قدردانی از زحمات مدیر ناحیه و عوامل اجرایی برنامه گفت: بازدید از مناطق عملیاتی سال‌های دفاع مقدس تجربه‌ای ناب برای دانش‌آموزان رقم می‌زند و ما تلاش داریم با اعزام این کاروان‌ها روحیه جهاد و شهادت را در دانش‌آموزان زنده نگه داریم.

دهقانی‌نیا با بیان اینکه استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان از این اردوها ما را دلگرم می‌کند، افزود: اردوی راهیان نور که با استقبال بسیار مناسبی در سطح استان روبه‌رو شده است در واقع درس آزادگی و آزادی را به دانش‌آموزان انتقال می‌دهد و تلاش و جدیت بر این است تا در این راستا برنامه‌های مختلفی برای این دانش‌آموزان اجرایی شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اردبیل نیز در این مراسم با قدردانی از حضور مسئولان شهرستانی ، میهمانان و دانش‌آموزان در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه‌ها و حضور در مناطق عملیاتی گسترش فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در بین دانش‌آموزان نسل امروز است.

جاهد شعاع با بیان این که اردوهای راهیان نور نشستن پای کلاس درس شهدا و آموزش درس آزادگی و آزادی است، تصریح کرد: شهدا به ما می‌آموزند که با نرفتن زیر بار ظلم و جور، دست زورگویان و طاغوتیان را کوتاه کرده و قدم به قدم با شهدا تا مسیر اعتدال و آزادگی گام برداریم.

وی ترویج ارزش‌های اخلاقی در جامعه را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: اردوی راهیان نور فرصت بسیار مغتنمی است تا بتوانیم با روحیات شهدا آشنا شده و آن را در زندگی شخصی و اجتماعی خود به کار بگیریم.

ارسال نظرات